Vágólapra másolva!
Az időmérőn korlátlanul használható DRS miatt a csapatok a szokásosnál nagyobb leszorítóerő mellett dönthetnek Monzában, ez azonban a versenyen visszaüthet.

A szokásosnál is nagyobb fejtörést okoz a csapatok számára az Olasz Nagydíjra kijelölt dupla DRS-zóna. A monzai aszfaltcsík közismerten a legkevesebb leszorítóerőt igénylő pálya az egész évadban, mivel azonban a versenyzők két egyenesben is használhatják az állítható hátsó szárnyat, úgyis csökkentve ezzel a légellenállást, megéri az autót a szokottnál nagyobb leszorítóerőre állítani.

A DRS azonban csak szombatig használható korlátlanul, így bár a meredekebb szárnyállás az időmérőn kifizetődő lehet, vasárnap délután már komoly hátrányt jelenhet.

"Mivel a DRS-t folyamatosan lehet használni az időmérőn, az optimális szárnybeállítás valószínűleg eltérő lesz az időmérőre és a versenyre" - magyarázta Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke. "Szóval az a kérdés, hogy használjunk-e meredekebb szárnyat a DRS miatt, ami ugyan jól jön az időmérőn, de aztán a versenyen DRS nélkül már egy kicsit szenvedni fogunk vele."

"Ez elég összetett kérdés, és valószínűleg nagyobb különbségeket fogunk látni a mezőnyben az elmúlt évekhez képest, amikor mindenki hasonló beállításokkal ment" - mondta a csapatfőnök, hozzátéve, hogy ők még nem döntötték el, melyik utat választják.

Lewis Hamilton, aki délelőtti fölényes edzéselsősége után a második szabadedzésen a 2. helyen végezett, szintén úgy véli, nehéz lesz kihozni a maximumot a DRS-ből. "Próbálunk leszorítóerőt találni, de van egy pont, amelyen nem mehetünk túl a nélkül, hogy teljesen új szárnyat kellene terveznünk" - mondta.