Vágólapra másolva!
A közel-keleti ország a sok fiatalra gondolva döntött úgy, hogy megpróbál csatlakozni a sport körforgásához.

A globális recesszió dacára, és annak ellenére, hogy a nagydíjak rendezése világszerte veszteséges, csak nemzetgazdasági szinten térül meg, egyre több új ország szeretné vendégül látni a Forma-1-et. Tavaly Dél-Korea, idén India, 2014-ben Oroszország csatlakozik a versenynaptárhoz, és hiába hallani arról, hogy a hagyományos európai helyszínek - Barcelona, Spa, Hockenheim, Valencia - mind súlyosabb anyagi nehézségekkel küszködnek, mindig vannak új országok, amelyek a sport révén szeretnének reklámlehetőséghez jutni.

A legújabb Irán, ahol az Apex Circuit Designt bízták meg egy pálya építésével a fővárostól, Teherántól 35 km-re délre, Parand Cityben. A projekt első fázisának költségét 30, a másodikét 55 millió dollárra becsülik.

"Nagyon meglepődtünk, amikor szemügyre vettük a terepet" - idézi a Mehr helyi hírügynökség a többek között a szingapúri pályát tervező és Silverstone felújítását is elvégző Apex Circuit Design egyik igazgatóját, Martin Baetschmidtet. "A tervezés és a kivitelezés is a Forma-1-nek megfelelő színvonalú lesz."

A beruházást irányító Alireza Sabbagh szerint "Iránban rengeteg a fiatal, és egyre többen vezetnek közülük. A Forma-1-re fényes jövő vár ebben az ázsiai országban."

A héten a Bangkok Post is arról számolt be, hogy Thaiföld Szingapúr és Malajziai sikerein felbuzdulva, ugyancsak nagydíjat akar rendezni. "F1-es pályát építeni drága mulatság, de végül megtérül" - mondta a lapnak Akapol Sorasuchart, az illetékes állami hivatal elnöke. "Szerintem Thaiföld számára egy utcai pálya lenne érdekes, mert az kevesebb kiadással jár. A Ratchadamnoen Avenue például a hangulata révén megfelelő helyszínnek tűnik."