Vágólapra másolva!
Mivel a csapatok a nagydíjhétvégén mindig megspórolnak egy garnitúrát a keményebb keverékű gumikból, a Pirelli változtatna a szabályokon.

A Pirellinek elege lett belőle, hogy egy szett keményebb keverékű gumi minden versenyzőnél megmarad a nagydíjhétvégék után, ezért a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) kezdeményezi a szabályok módosítását, miután a csapatok nem jutottak százszázalékos egyetértésre a kérdésben.

A Forma-1 Sportszabályzata szerint a hétvégére mindenki tizenegy - hat kemény és öt lágy keverékű - garnitúra slicket kap. Ebből egy keményet az első, egy keményet és egy lágyat a második, további egy keményet és egy lágyat pedig a harmadik szabadedzés után kell visszaszolgáltatniuk, vagyis az időmérőre és a versenyre összesen három-három szettjük marad mindkét típusból.

A Pirellinek azonban az eddigi tizenkét nagydíj alapján az a tapasztalata, hogy az egyik szett keményet egyáltalán nem használják a versenyzők, ami a 24 tagú mezőnnyel számolva azt jelenti, hogy ők 96 darab gumit feleslegesen szállítanak el a helyszínre, majd zúznak be utána. Az olasz cég sportprogramját irányító Paul Hembery pazarlásnak tartja ezt - már csak azért is, mert a csapatok közben arra panaszkodnak, hogy a szabadedzéseken a rendelkezésükre álló túl kevés gumi miatt tesznek meg alig kört.

"Ezeket a gumikat is felrakjuk a felnikre, elvisszük a pályákra, aztán bezúzzuk mindet. Ezért nagyon kellemetlen azt hallgatnunk, hogy a csapatoknak nincs elég gumijuk, amikor valójában sok van. Egyszerűen csak nem használják fel őket" - mondta Hembery. "Megkerestük a csapatokat azzal a céllal, hogy változtassuk meg egy kissé a szabályokat. Ennek a legkézenfekvőbb módja az lenne - hiszen ezzel azt is meg lehetne akadályozni, hogy az élcsapatok spóroljanak a körökkel a Q3-ban -, ha megfordítanánk a kiosztást. Tehát hat szett lágy és öt szett kemény gumi lenne."

Forrás: Pirelli

A slickek kötelező felhasználási módjának szabályain viszont nem változtatna a Pirelli, így a versenynek és az időmérőnek mindenki négy garnitúra lágy és két garnitúra kemény gumival vágna neki, ami jobban megfelelne az igényeiknek. Hembery azonban elárulta, hogy ehhez nem járult hozzá a csapatok mindegyike, ezért most az FIA-nál próbálják kiharcolni a módosítást.

"Végtére is ez a csapatok érdekeit szolgálja. Mi csak azt mondjuk, hogy bizarr, ha a verseny után vadonatúj gumik maradnak meg, holott a hétvége bizonyos szakaszaiban az autókat spórolás címén nem hajlandóak kiküldeni a pályára" - magyarázta Hembery.

"Az FIA-nak van szerepe a szabályok kialakításában, és szükségünk van rá, hogy kezdeményezzék ezt a változtatást, hiszen a kidobott pénzzel a csapatok, a sport egésze és a Pirelli sem nyer semmit. Ez nonszensz."