Vágólapra másolva!
A Red Bull számára elfogadhatóan alakult a belgiumi péntek, Sebastian Vettelnek azonban nem tetszik, hogy a gumikkal való spórolás miatt alig tölthetett időt a pályán.

A címvédő Sebastian Vettel elégedetlen volt, amiért a Belga Nagydíj pénteki edzésnapján nem tudott elég időt a pályán tölteni, mert spórolnia kellett a gumikkal. A versenyzők egész hétvégére csak négy szett intermediate és három szett esőgumik kapnak, s mivel szombatra és vasárnapra is rossz időt jósolnak a meteorológusok, a többségük ma annak ellenére egyetlen garnitúra interrel teljesítette a napot, hogy negyed órát leszámítva végig vizes volt a pálya.

"Szerintem ma nagyjából mi is annyi újdonságot tudtunk meg, mint önök. Talán egy hajszállal többet" - mondta a délelőtt 10, délután 13 kört teljesítő Vettel az újságíróknak Spában. "Ez elég trükkös nap volt, mert az időjárás folyamatosan változott. Nagy kár, hogy az esőben is össz-vissz egy szett intert használhatunk el. Nem nehéz kitalálni a hétvége további részére vonatkozó időjárás-jelentést. Az eső simán eleredhet, a kérdés csak az, hogy mennyire. Igyekszünk minél több szett gumit megspórolni, mert nem akarjuk elhasználni azokat, amelyeket szombatra és vasárnapra kapunk."

Vettel, aki délután a 10. helyen végzett, az élmezőnyből egyedüliként érte el a közepes keverékű slickeken a legjobb eredményét, míg a többiek a lágy gumikkal futották a körüket. A Red Bull tesztelt néhány újdonságot is. "Volt egy kis időnk a száraz pályán, és az első szárnnyal tűrhető eredményeket értünk el, de az volt az egyetlen etap, amit nem esőben teljesítettünk" - mondta a vb éllovasa. "A köridőket nehéz volt értékelni, nem igazán tudjuk, hol állunk, de az autónk jónak tűnt. Meglátjuk, mire megyünk vele."

Forrás: AFP

A másik Red Bullt vezető Mark Webber délután az első helyen végzett, 0,140 másodpercet verve a ferraris Fernando Alonsóra. "Az időjárás kissé ingadozó volt ma - kicsit tudtunk menni száraz pályán is, de csak kábé négy kört: két kört a lágy, kettőt a közepes keveréken tettünk meg" - mondta. "Egyébként a szokásos házimunkát végeztük el, foglalkozva a hasmagassággal, a fékerőelosztással és a hasonlókkal, mielőtt elkezdjük feszegetni az autónk határait."

"Itt a kerékvetők okozzák a legtöbb gondot, amikor esik az eső, és a fehér csíkok is úgy kezdenek csúszni, mintha jégből lennének, úgyhogy nagyon könnyű hibázni."