Vágólapra másolva!
A 2011-es Belga Nagydíj nem csak a három élcsapat küzdelméről és Sebastian Vettel kétségbeesett üldözéséről fog szólni. Ez a hétvége a Schumacher pályafutása előtti tisztelgés is lesz.  

Forrás: AFP
A legendás Eau Rouge olyan, mint egy hullámvasút

Csaknem egy hónapos szünet után Belgiumban folytatódik a Forma-1-es világbajnokság, amelynek központi kérdése továbbra is az, hogy tartósan is meg lehet-e verni a két Red Bullt. A számok azt mutatják, hogy igen, de az osztrák tulajdonban lévő csapat tempója még mindig nagyon gyors. Egyedüli hátrányuk abból származhat, hogy Spa-Francorchamps-ban sok az egyenes, a Red Bull pedig sosem a magas végsebességéről volt híres.

Ha megkérdeznénk a versenyzőket, hogy melyik pálya a kedvencük a jelenlegi versenynaptárban, akkor nagyon sokan a spa-francorchamps-i aszfaltcsíkot jelölnék meg, hiszen ez a pálya még magán hordozza a klasszikus jegyeket. Kicsit hasonlít Le Mans-hoz, hiszen ezt is nagyon régen, az 1920-as évek elején - közutak lezárásával - alakították ki, de akkor még sokkal hosszabb volt. 1978-ban döntöttek úgy, hogy a több mint 14 kilométeres kört lerövidítik, így létrejött a mai pálya alapjául szolgáló körülbelül 7 kilométeres nyomvonal. Természetesen a korszerűsítések ezután sem álltak le, sorra épültek az aszfaltozott bukóterek, többször is átépítették a legendás buszmegállót. A versenypálya leghíresebb kanyarja mégsem ez, hanem az Eau Rouge, amely amellett, hogy nagyon gyors, még extrém nagy függőleges irányú terhelésnek is kiteszi az autókat és a versenyzőket.

Forrás: AFP
Minden futamra kicsit változnak az erőviszonyok

Pont a nem megszokott terhelés miatt az Eau Rouge-ban az edzéseken tiltott lesz az állítható hátsó szárny használata, a versenyen pedig a DRS-zóna az azt követő egyenesben lesz majd. Ez egy folyamatosan emelkedő, elég hosszú rész, tehát nagy az esély rá, hogy hatásos lesz a DRS-zóna. A pálya adottságaiból kiindulva nem csak itt lehetnek előzések, az utolsó sikán előtti féktáv például elég jó hely a kifékezésre. Tavaly Sebastian Vettel itt torpedózta meg Jenson Buttont, de minden sorozatban elég sok előzés történik itt, mint ahogy a célegyenes vége is jó hely pozíciójavításra.

Az utóbbi három hétvégéből egyet a Ferrari, kettőt pedig a McLaren nyert, de a Magyar Nagydíj kicsit kaotikus versenyéből kár lenne messzemenő következtetéseket levonni. Az előző két nagydíj menetébe is kicsit belerondított az időjárás, de a nürburgringi verseny végén már világosan látszott, hogy a McLarennek és a Ferrarinak is elég erős a versenytempója. Sajnos a három élcsapat mellett nem sok mindenki rúgott eddig labdába, az eddigi futamok alapján arra is kevés az esély, hogy pont most táltosodik meg a Mercedes vagy akár a Lotus Renault.

Forrás: AFP
Schumacher győzelemmel ünnepelhetne, de erre minimális az esély

Apropó, Mercedes. Eljött az ünneplés ideje, vendégül látják az egész paddockot. Michael Schumacher húsz éve itt indult először Forma-1-es versenyen, egy gyengécske Jordannel rögtön a hetedik rajthelyet szerezte meg. Eltelt húsz év, a német legenda hétszeres világbajnok lett, 91 futamon győzött, de az idei versenyen az is nagy szó lenne, ha stílszerűen ismét megszerezné a hetedik rajtkockát. Ettől függetlenül ez a verseny nagyszerű tisztelgés lehet a pályafutása előtt, kíváncsian várjuk, mennyire látszik majd ez a végeredményen.

A Lotus Renault háza táján is érdekes fejlemények vannak, Eddie Jordan szerint a belga futamon már nem Nick Heidfeld vezeti a csapat egyik autóját. A német az év elején Robert Kubica megüresedett helyére ült be, első számú versenyzőként gondoltak rá. Azóta a csapat már többször kifejezte elégedetlenségét, a Magyar Nagydíj első szabadedzésén már a tesztpilóta Bruno Senna is szerephez jutott. A hírek szerint a brazil ezúttal egész hétvégén bizonyíthat.