Vágólapra másolva!
A Mercedes motorsport főnöke, Norbert Haug szerint a csapatnak el kell fogadnia, hogy időbe telik, míg két nehéz szezon után újra a győzelemért harcolhatnak majd.

"A Red Bullnak öt évbe telt, mire felépített egy rendszert, és Vettel győzött a Toro Rossóval, ami nagyon hasonló autó volt" - nyilatkozta Haug az Autosportnak.

"Minden tiszteletem az övék, de el kell fogadnunk, hogy az építkezés időbe telik. Nem két évről beszélek mostantól kezdve, hanem hosszabb időszakról. Ha hamarabb eléred (a sikert), mint öt év anélkül, hogy pénzt dobnál ki az ablakon, amit egyes csapatok megtettek, akkor le a kalappal."

A Mercedes tavaly vette meg a 2009-ben két világbajnoki címet szerzett Brawn GP istállót, de azóta a csapat pilótái a dobogóra is csak elvétve tudtak felállni 2010-ben, idén pedig még egyszer sem.

Haug egyetért azokkal a véleményekkel, melyek szerint az idei szezon előtt túlzott elvárásokat támasztottak az istállóval szemben.

"Lehet azzal vitatkozni, hogy az elvárásaink a kezdetekben nem igazán voltak helytállóak, aztán jött a hűtés problémája, amelyre koncentrálnunk kellett, hogy megoldjuk, aztán a vonat egyszer csak elindult, és mi csak futottunk utána, ilyenkor már nehéz (behozni)."

"Ha ugyanebben a helyzetben lennénk, és a különbség csak nőne és nőne, az aggasztó lenne. Intenzív fejlesztőmunka zajlik. Beszélek a Ferrarisokkal, a McLarenesekkel, a Red Bullosokkal, akik mind-mind bevallják, hogy minden versenyre újabb és újabb alkatrészeket hoznak."

"Különösen idén nagyon keményen megkaptuk, van egy kemény mag erős versenytársakból, talán erősebb, mint eddig bármikor. Van három csapatunk, melyek nyertek versenyeket, a McLaren is nyerhetett volna többet, a Ferrari is."

"Természetesen a Red Bull nyerte a legtöbb versenyt, de mindketten nagyon impresszív munkát végeztek a felzárkózásukkal, ami néha a pályák természetétől is függött, mi pedig negyedikként pozícionáltuk magunkat."

Fotó: Farkas Péter [origo]

Haug azonban hajthatatlan abban a tekintetben, hogy a Mercedes GP csökkentette lemaradását az élcsapatokhoz képest, még ha ez nem igazán látszik is az eredményeken.

"Nagyon nehezen kezdtük az idényt, különösen az első két verseny előtt keltünk bal lábbal, de azt hiszem, az a tény a csapatot jól jellemzi, hogy a harmadik versenyen, ami különbözik a többitől, 14 körön át vezettük a mezőnyt."

"Nagyon nehéz, ha hátrányt cipelsz végig a szezonon. Van egy-két érdekes adat, amit meg tudunk osztani. Ausztráliában a különbség az elsőhöz képest 2,3 százalék, Malajziában két százalék, Kínában egy százalék, Törökországban 0,6 százalék - több mint fél másodperc -, Spanyolországban két százalék, Monacóban másfél százalék, Kanadában 1,1 százalék, Nagy-Britanniában 1,1 százalék, Németországban 1,3 százalék volt."

"Úgy gondolom, hogy ez stabilizálódott valahogyan. Az élen álló autók ritmusa változik, de legalább tartjuk a különbséget. Az a cél, hogy magasabb szint legyen a kiindulási alap, és onnan induljunk el."

"A legfontosabb, hogy koncentráljunk, hosszú út áll még előttünk, és keményen dolgozunk" - tette hozzá Haug.