Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint Sebastian Vettelen nem látszik, hogy mekkora nyomás alatt kell versenyeznie. A német szerint a gumik kulcsszerepet játszanak a sikerében.

Bár a szinte tökéletes idénykezdet után Sebastian Vettel az utóbbi néhány futamon több hibát is elkövetett - a legemlékezetesebbet Kanadában, ahol az utolsó körben vesztette el az első helyet -, csapatfőnöke szerint a német remekül kezeli a rá nehezedő nyomást.

"Lenyűgözően teljesít nyomás alatt" - nyilatkozta az Autosportnak Christian Horner, különösen a Monacói Nagydíjat emelve ki, ahol Vettel kopott gumikon hosszú körökön át maga mögött tudta tartani Jenson Buttont és Fernando Alonsót.

Vettel idén hatot nyert meg az eddig megrendezett tizenegy futamból, leggyengébb eredménye a Nürburgringen elért 4. hely - ez volt egyébként az egyetlen verseny, amelyet nem az első sorból rajtolva kezdhetett meg. "Ha megnézzük a riválisok idei legrosszabb versenyét, láthatjuk, hogy ők sokkal rosszabbul jártak" - mondta Horner. "A Nürburgring volt az egyetlen olyan pálya, ahol nem vezette a versenyt, ez már önmagában is bámulatos statisztika."

Forrás: AFP

Vettel elárulta, hogy a tavaly megszerzett első világbajnoki címe után "kicsit csökkent a nyomás" rajta, így nyugodtabban versenyez. Véleménye szerint a sikeréhez az is hozzájárult, hogy a legtöbb versenyzőhöz képest gyorsabban alkalmazkodott az F1-be idén beszálló Pirelli gumijaihoz. "Nem tudom, a többieknek mennyi idő kellett ahhoz, hogy megértsék a Pirelli abroncsok viselkedését" - mondta. "A tavalyi szezonhoz képest most sokkal jobban kell figyelni a gumikra, hiszen hamarabb elhasználódnak, gyorsabb a kopás."

A világbajnoki éllovas úgy érzi, Valenciában nyújtotta idei legjobb teljesítményét, "annak ellenére, hogy a verseny nem volt túl izgalmas." Vettel elárulta, hogy egy kívülről könnyűnek tűnő győzelem mögött is hatalmas munka áll, és az sem zavarja, hogy sokan az előzést tartják a gyenge pontjának, hiszen az esetek többségében úgyis a mezőny elejéről kezdi meg a futamot. A Red Bullnál ráadásul nem az egyenesekben elérhető maximális sebességre helyezik a hangsúlyt az autó beállítása közben.

"Évek óta tudjuk, hogy a kanyarokban nagyon gyorsak vagyunk, az egyenesben viszont kevésbé. Ezen a téren más hozzáállást választottunk, mint a legtöbb csapat, de én elégedett vagyok a teljesítményünkkel" - mondta Vettel, aki csapattársa, Mark Webber előtt 85 pont előnnyel vezeti a világbajnokságot. Mögöttük Lewis Hamilton és Fernando Alonso áll 88, illetve 89 pontos hátránnyal.