Vágólapra másolva!
A Renault programját irányító Rob White szerint a 2014-es, V6-os erőforrás gyártása nagy kihívás lesz, de a szurkolók hozzászoknak majd a megváltozott motorhanghoz.

A 2014-ben bevezetésre kerülő, V6-os turbómotorokat sok kritika éri, elsősorban azért, mert a maximum 15 ezres fordulatszámon használható erőforrás várhatóan halkabb lesz, mint a jelenlegi, V8-as szívómotorok - egyesek szerint ez akár a nézőszám csökkenéséhez is vezethet. A Renault Sport igazgatóhelyettese, Rob White szerint azonban a változás nem árt majd az F1 hírnevének.

"Természetesen lesz különbség a 2014-es és a jelenlegi motorok hangja között. Viszont évekkel ezelőtt is, amikor a turbókról váltottunk szívómotorokra, hozzászoktunk a különbséghez." - nyilatkozta az ESPNF1.com-nak. "A turbók bevezetése és a fordulatszám csökkenése miatt halkabbak lesznek a motorok, de az embereknek meg kell érteniük, hogy ezek az erőforrások még mindig különlegesek és zajosak lesznek."

White szerint a V6-os turbók megépítése különösen nehéz feladat lesz, hiszen a gyártóknak számos szabályváltozást kell figyelembe venniük. "Az 1,6 literes turbómotorok, a nagyobb KERS-rendszer, az elektromos hajtás a bokszutcában - sok az ismeretlen tényező. A 2014-es egységek sokkal összetettebbek lesznek, és nagyobb kihívás elé állítanak minket, mint a mostaniak" - mondta.

A Renault idén három csapatnak - a Red Bullnak, a Renault-nak és a Team Lotusnak - szállít motort, a 2012-es idényre azonban már a Williams is leszerződött a franciákkal. White elárulta, a Renault tervei szerint három év múlva is négy istállóval állnak majd kapcsolatban.

"A cégünk számára fontos, hogy több csapatnak szállítsunk motort" - jelentette ki, majd hangsúlyozta, hogy egyik partnerüket sem részesítik előnyben. "A szervezésünknek köszönhetően minden sportszerű és átlátható módon történik: alapvetően ugyanazt a motort kapja meg mindegyik istálló. Kevés olyan munkatársunk van, aki közvetlen kapcsolatban áll az egyes csapatokkal, és nagyon vigyázunk arra, hogy az istállók által ránk bízott információkat ne adjuk ki másnak" - árulta el.

White bízik benne, hogy a Renault minden jelenlegi partnerét megtarthatja, bár az F1-be a tervek szerint 2014-ben beszálló új motorszállító, a PURE állítólag már az összes csapattal felvette a kapcsolatot..