Vágólapra másolva!
A brit cáfolja azt a véleményt, hogy a McLaren csak azért tudta visszatornázni magát az élvonalba, mert lekoppintotta a Red Bull ötleteit. Alonso szerint Adrian Newey nem is akkora zseni.

Egyesek szerint a McLaren, amely a szezon elején alaposan le volt maradva a Red Bulltól, mostanra csak azért tudott közelebb kerülni hozzá, mert lemásolta a legfontosabb technikai megoldásait, mint amilyen például a leszorítóerőt gázelvételnél is növelő befújt diffúzor.

A melbourne-i idénynyitón a 2. rajtkockát megszerző Lewis Hamilton még 0,778 másodperccel maradt le Sebastian Vetteltől, s noha azóta is a Red Bull hódította el az összes pole pozíciót, legutóbb, a Hungaroringen már csupán 0,163 másodperc előnnyel. A versenytempójuk pedig gyakran már gyengébb is volt, mint a McLarené és a Ferrarié.

"Állítólag a Ferrari és mi is a Red Bullról koppintottunk, ez azonban nem igaz" - jelentette ki Hamilton a Bild am Sonntagnak. "Valójában alig változtattunk valamit az autónkon. Néha apróságokkal lehet nyerni hét ezredmásodpercet, vagy hasonló nagyságrendű időt. Ám egy olyan sportban, ahol az egytized másodperc nagyon soknak számít, ennyi is fontos."

Ennek ellentmondani látszik, hogy a McLaren ügyvezető-igazgatója, Jonathan Neale a múlt héten elismerte: a McLaren technikai stábja idén a szokásosnál több kockázatot vállalt, hogy ledolgozza a hátrányát. "Igen, azt hiszem, ez helyes megállapítás" - jelentette ki. "Többet kockáztattunk. Némelyik lépésünk kifizetődött, mások nem."

Forrás: Farkas Péter [origo]

Noha 2009-ben még a Mercedes jogelődje, a Brawn GP nyerte meg a világbajnokságot, lényegében már hármadik éve a Red Bullé a mezőny leggyorsabb autója. Ezt főként a technikai igazgató, Adrian Newey érdemének tartják, aki korábban a Williamsnek és a McLarennek is tervezett vb-győztes autókat. Ám a Ferrari versenyzője, Fernando Alonso - aki az utóbbi négy futamon mindig a dobogón végzett - épp a napokban, a csapat nyári sajtórendezvényén fejtette ki azt a véleményét, hogy Newey "zseni" ugyan, de túlértékelik a szerepét.

"A Forma-1-ben nincs varázslat. Önmagában egy zseni sem képes mindenre, mégis mindenki Newey-t emlegeti" - mondta. "Ő tényleg rendkívül ügyes, és nagyszerű autót épített, de az előző öt évben is ugyanaz a zseni volt, a csapata autói mégsem voltak annyira gyorsak."

"A sikerhez sok összetevő szükséges: intelligens szakemberek csoportja, költségvetés... A megfelelő elegy hiányában semmit nem lehet elérni. Ha Newey most átszerződne a Virginhez, a szükséges háttérstruktúra hiányában ő sem tudná megnyerni nekik a világbajnokságot."

A Red Bull előnye a konstruktőri összetettben tizenegy forduló után 103 pont a McLarennel szemben, míg a Ferrari további 65 ponttal van lemaradva.