Vágólapra másolva!
Noha ez már a 2014-es szabályzat nyilvánosságra hozott változatában is szerepel, Bernie Ecclestone kijelentette, hogy az autók "semmiképpen" nem fognak csak elektromos hajtással közlekedni a bokszutcában.

A 2014-ben bevezetendő turbómotorokhoz kötve a Forma-1 igyekszik új lendületet adni a hibrid technológiák fejlődésének is, ezért a KERS-t egy fejlettebb regeneratív rendszerre, az ERS-re cserélik, amely a fékezésnél felszabaduló mozgási energia mellett a kipufogógázét is képes lesz az akkumulátorokban tárolni, majd később újra hasznosítani. Ezzel párhuzamosan az akkumulátorok által eltárolható energia mennyiségét megtízszerezik, és az ERS teljesítménye a KERS-ének duplája, 120 kW lesz.

A terv része az is, hogy az autóknak a bokszutcában kizárólag elektromos hajtással kell majd közlekedniük. Ezt a 2014-es Technikai Szabályzatban már explicit módon ki is kötötték, de sokan aggódnak, hogy veszélyes lehet, mivel a hang hiányában semmi nem figyelmezteti majd a bokszutcában dolgozó személyzetet az autók érkezésére, ezért megnő a gázolás kockázata.

Ám Bernie Ecclestone most nemcsak erre a szempontra hivatkozva nyilatkozott úgy a Pitpass.com-nak, hogy az autók "semmiképpen" nem fognak kizárólag akkumulátoros üzemmódban végighajtani a bokszutcán. "Az autóknak egyáltalán nem lenne hangjuk, ezért senki nem hallaná, ha közelednek" - mondta, hozzátéve, hogy a pálya melletti nézők "a GP3-as versenyek rajtjánál azonnal elmennek, mert nem elég jó a motorhang. Rögtön felállnak, amint megszűnik a zaj. Ez olyan lenne, mint tornacipőben balettozni. Lehet, hogy kényelmesebb, de nem működik."

Ecclestone megjegyezte azt is, hogy a hibrid hajtás bevezetésének ötletéért nem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jelenlegi elnökét, Jean Todtot, hanem elődjét, Max Mosleyt "kell okolni". Szerinte az autósportban van ugyan helye az elektromotoroknak, de nem a Forma-1-ben - úgy véli, a WTCC jobb platform lenne hozzájuk. "Nekem is van hibrid autóm, egy Lexus" - tette hozzá.