Vágólapra másolva!
Ross Brawn azt állítja, az adatok tanúsága szerint folyamatosan dolgozzák le a hátrányukat, de hat hónapos lemaradásban vannak a fejlesztések terén.

Noha a Mercedes első ránézésre nem ért el áttörést az elmúlt hónapok során - csak a 7. helyet bérelték ki a Red Bullok, McLarenek és Ferrarik mögött -, a csapatfőnök Ross Brawn azt állítja, az adatok egyértelműen bizonyítják, hogy a fegyverkezési versenyben folyamatosan dolgozzák le a hátrányukat.

"Természetesen nagyon keményen igyekszünk" - idézi Brawnt az Autosport. "Minden egyes verseny után elvégezzük a szokásos elemzést, amelyből érdekes módon az derül ki, hogy lassan, de biztosan csökkentjük a lemaradásunkat. Nyilván nem olyan gyorsan, mint szeretnénk, mert az élen rendkívül kiélezett küzdelem zajlik, ezért az ott harcoló csapatok is őrült tempóban próbálnak fejlődni, mi pedig hátrányból indulunk."

"Ám az úgynevezett normalizált köridők szerint, amiket a gumik kopottsági állapotát, az üzemanyagszintet és más tényezőket figyelembe véve számolunk ki, közelebb kerültünk hozzájuk. Csak persze nem eléggé."

Legutóbb, a Magyar Nagydíj időmérőjén Nico Rosberg 1,2 másodperccel volt lassabb a pole-t megszerző Sebastian Vettelnél, és a konstruktőri összetettben 4. helyezett Mercedes hátránya a Red Bullhoz képest már 303 pont. Brawn elismeri, hogy a csapat a fejlesztések terén féléves lemaradásban van.

"Hat hónappal el vagyunk csúszva" - mondta. "Ha annyi fejlesztéssel több lenne a tarsolyunkban, amennyit hat hónap alatt el lehet végezni, sokkal gyorsabbnak tűnnénk. Ezért ezt próbáljuk behozni" - jegyezte meg, hozzátéve, hogy utólag több kérdésben másképp döntenének. "A befújt diffúzor, vagy a kipufogóhoz kapcsolódó technológiák terén valószínűleg nem kapcsoltunk elég korán, és néhány olyan fejlesztést is az autóhoz optimalizáltunk, amire nem fordítottunk volna időt, ha már rendelkezünk azokkal a technológiákkal."

"Az aerodinamikai jellemzők, a súlyelosztás, s súlypont és egyéb paraméterek kényes egyensúlyát igyekszünk eltalálni."

Forrás: Farkas Péter [origo]

A csapatok néhány évvel ezelőtt kötöttek egy költségkorlátozási egyezményt, az RRA-t, amely megszabja a felhasználható gazdasági erőforrások maximumát. Ezt azonban csak fokozatosan kell elérni, s míg a nagyok még a leépítés fázisában tartanak, a Mercedes a korlát alatt jár, ezért épp ellenkezőleg, bővítést tervez.

"A létszámfejlesztéshez szükség van a megfelelő struktúrára is. Számunkra fontos lépés, hogy Bob Bell csatlakozik hozzánk" - mondta Brawn. "Az infrastruktúrának a kellő szinten kell állnia, mielőtt elkezdhetünk felvenni újabb embereket. Azt gondolom, mostanra eléggé megerősítettük a bázisunkat."

"Mindig jó, ha a lehető legkevesebb emberrel vagyunk sikeresek. Az RRA megszab egy maximumot, amit lassacskán mi is elérünk. Eközben a többi csapat még csökkenti a létszámát, mert nekik felülről kell bemenniük az RRA-ban szereplő határ alá. 2011-ben a nagyobb istállók még profitálnak abból, hogy az RRA által megszabott cél fölött vannak."