Vágólapra másolva!
A Pirelli főnöke az [origo] F1Hírek-nek azt mondta, a csapatok dolgát alaposan megnehezíti, hogy a Hungaroring aszfaltja kanyarról kanyarra változó minőségű. Szerinte péntek éjszaka a Red Bull is emiatt dolgozott Vettel autóján.

A csapatoknak komoly fejtörést okoz, hogy a Hungaroring bizonyos pontjait időről időre külön aszfaltozták újra, ezért a burkolat a pálya különböző szakaszain eltérő minőségű - mondta el az [origo] F1Hírek-nek a Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery. A szakember elárulta azt is, hogy a Red Bull péntekről szombatra virradóra azért használta ki az éjszakai munkastop alóli, évenként rendelkezésére álló négy mentesség egyikét, mert az autóját jobban a gumikhoz akarta igazítani. Sebastian Vettel RB7-esén hajnalig dolgoztak a szerelők, felhasználva a Milton Keynes-i főhadiszálláson sebtében elvégzett futóműteszt eredményeit is.

"A csapatok ezen a pályán nagyon nehezen tudják a gumikhoz igazítani az autóikat, amelyek kezdetben alulkormányzottak, majd az etap közben túlkormányzottá válnak, mégpedig a szuperlágy gumikon szinte egyik pillanatról a másikra. Ez komoly kihívás elé állítja őket" - mondta Hembery. "A Red Bull emiatt dolgozott olyan keményen tegnap éjjel, aminek láthatóan meg is lett az eredménye, hiszen az előző naphoz képest rengeteget gyorsultak. A részleteket nem ismerem, de egyértelműen azon igyekeztek, hogy megértsék, miért melegszenek túl annyira gyorsan a gumik az autójukon."

A Hungaroring újraaszfaltozása régóta esedékes, mert az elmúlt évek során mindig csak a legrosszabb állapotban lévő szakaszokat újították fel, és egyes kanyarokban, például a célegyenesre ráfordítóban, már rendkívül csúszós a burkolat.

Fotó: Farkas Péter [origo]

"Szerintem az a leginkább aggályos, hogy az aszfalt minősége a kör folyamán változik. Ennek következtében lépnek fel azok a beállítási nehézségek is, amelyeket az imént említettem" - magyarázta Hembery. "A csapatoknak sokkal könnyebb dolguk lenne, ha a burkolat végig egyforma minőségű volna. Az itteni persze nem egyedi eset, más pályákon is van hasonló. Például nemrég Silverstone-t is csak részben aszfaltozták újra, ezért bizonyos szakaszai a többitől eltérő állapotúak. Ez extra kihívást jelent a csapatoknak a beállítások kidolgozása során."

Amikor elmeséltük neki, hogy Lewis Hamilton pénteken azt mondta, tetszik neki a Hungaroring változó minőségű aszfaltja, mert a pályának így "történelmibb" jellege van, Hembery nevetve azt felelte: "Na igen, az ő vezetési stílusával nem is csodálom! A mai időmérő nagyon izgalmas volt, és Lewis biztosan csalódott, amiért lemaradt a pole pozícióról."

Hamilton 163 ezredmásodperccel kapott ki Vetteltől a Magyar Nagydíj időmérőjének döntőjében.