Vágólapra másolva!
Fernando Alonso szerint csak akkor lehet esélyük megnyerni a világbajnokságot, ha nem félnek kockázatos döntéseket hozni a győzelmek érdekében, és ha a Ferrarin kívül más csapatok is pontokat tudnak rabolni a Red Bulltól.

A Ferrarinál a legutóbbi silverstone-i győzelem óta optimistábban tekintenek a világbajnoki esélyeikre, most pedig különösen, hogy a vörösök remek formája Németországban is megmutatkozott, hiszen egy szintre kerültek a Red Bull-lal.

Alonso szerint a világbajnokságra csak akkor lehet esélyük, ha elővigyázatosság helyett felkészülnek arra, hogy több kockázatot vállalnak.

"Ez azt jelenti, hogy agresszívnak kell lennünk stratégiák terén, nem szabad a biztonságra törekednünk, amikor reagálunk más stratégiákra."

"Ez azt is jelenti, hogy felül kell vizsgálnunk a gumihasználatunkat a Q1-ben és a Q2-ben. Talán a Q1-ben gumit kellene spórolnunk, hogy a Q3-ban a pole pozícióban lehessünk - úgy, hogy több szettünk maradjon rá."

"Talán azt is jelenti, hogy egy nap - mivel kemény gumival akartunk továbbjutni - kiesünk a Q1 végén. De ez az a kockázat, amit felvállalhatunk."

"Ez azt is jelenti, hogy a rajtnál nem jelenthet problémát a rizikóvállalás, mivel nincs mit vesztenünk. Tehát, ha jól rajtolunk, és eljutunk az első kanyarig, akkor megpróbálunk mindenkit megelőzni, ez a megközelítésünk."

Azon kívül, hogy a Ferrari több kockázatot vállaljon, Alonso szerint az is fontos, hogy a McLaren is javuljon, mert arra is szükség van, hogy ők is pontokat raboljanak Vetteltől.

"Meg kell erősítenünk a következő két futamon azt a tudatot, hogy gyorsabbak vagyunk a McLarennél. Gyorsabbak voltunk Silverstone-ban, de nem tudjuk, itt mi a helyzet. Talán ma csak teszteltek pár alkatrészt, ezért meg kell várnunk a holnapi időmérőt, hogy kiderüljön, milyen gyorsak is igazából."

Forrás: AFP

"Ahhoz, hogy megverjük Vettelt a bajnokságban, több dolog kombinációja szükséges: nem csak a Ferrari vagy én tudjuk legyőzni Vettelt. Szükség van az eredményeinknek a lehető legjobb kombinációjára, de szükség van egy erős McLarenre is, hogy pontokat raboljanak a Red Bulltól. Azt kell elérni, hogy olyanok legyünk, mintha hat-hét csapattárs lennénk Vettel ellen, amit nem egyszerű elérni."

Alonso annak örülne, ha nem lenne eső a Nürburgringen, mert úgy hiszi, a Ferrari előnye nedves pályán kisebb, mint szárazon.

"A versenytársainkhoz képest több nehézségünk van a gumik felmelegítésével, de az abroncsok kevésbé használódnak el. Ami kedvünkre van, az a gumik kopása a hosszú etapokon: az etapok közepétől a végéig sokkal gyorsabbak vagyunk, de az első öt-hat körben sokkal lassabbak."

"Nedves időben soha nem túl magas a (gumi) hőmérséklete, ezért a mi kíméletesebb gumihasználatunk kevésbé látványos."

"Amikor nedves volt a pálya (Silverstone-ban), a Red Bull tisztán gyorsabb volt, de amikor felszáradt, nem voltak olyan gyorsak, és ugyanez volt a helyzet a McLarennel is."