Vágólapra másolva!
A Renault újonnan kinevezett második embere, Carlos Tavares azt állítja, a francia autógyár hosszú távra tervez az F1-ben - megfelelő feltételek mellett.

A Renault Forma-1-es programjának jövője fölött azóta függenek kérdőjelek, hogy a költséghatékonyság pápájának tartott Carlos Ghosnt 2005 májusában kinevezték vezérigazgatóvá. A francia autógyár ma már csak motorszállítóként szerepel a világbajnoki sorozatban, miután a továbbra is a nevén induló csapatot eladta a Genii Capitalnek, de még így sem lehetett biztosra venni, hogy a részvétele tartós lesz.

Biztató jel volt, hogy a Renault az elmúlt hetekben 2012-től újra motorszállítói szerződést kötött a Williamsszel, amellyel az 1990-es években legnagyobb sikereit is elérte. Az a híresztelés azonban tartja magát, hogy immár négy partnerük - a Red Bull Racing, a Lotus Renault, a Team Lotus és a Williams - közül hosszú távon csak az egyiknek fognak gyári szintű támogatást nyújtani. A Renault nemrég kinevezett második embere, az üzemeltetési vezérigazgató Carlos Tavares - aki az áprilisban kitört belső botrány miatt menesztett Patrick Pélata helyére érkezett, Ghosnhoz hasonlóan a Nissantól - mindenesetre azt állítja, a vállalat elkötelezett az F1 mellett.

"Miután munkába álltam, mindössze hat napot vártam rá, hogy személyesen is ellátogassak egy versenyre, mert úgy hiszem, a Renault csoporton belül általános rajongás övezi nemcsak az autókat, hanem az autósportot is" - idézi a cég honlapján közölt interjú Tavarest, aki a múlt hétvégi Brit Nagydíjra ment el. "Ezzel szerettem volna megmutatni, hogy a csoporton belül táplálnunk kell a rajongást, mert így a sportprogram valamennyi alkalmazottunk és partnerünk, vagyis végeredményben a vásárlóink hasznára válik."

A Renault, amely csapatainak nagy száma révén az F1-ben politikailag is egyre befolyásosabb, évek óta hangoztatja, hogy csak akkor nem száll ki a sportból, ha az hajlandó áttérni a jelenlegi, 2,4 literes V8-asoknál gazdaságosabb motorokra. Az, hogy a csapatok 2014-től végül kis, 1,6 literes V6-os turbók használatában egyeztek meg, Tavares szerint is megfelel a Renault-nak.

"A Renault mindig képes volt az innovációra" - jegyezte meg. "Szeretnénk, ha az újításaink az ügyfeleink hasznára válnának, s amellett az egész bolygó állapotára is jó hatással lennének. Ezzel tökéletesen összhangban van a motorok hengerűrtartalmának csökkentése, amelyet teljes mellszélességgel támogatunk."

"Az F1-ben használt technológiákat, a vásárlóink igényeit és a társadalmi elvárásokat közös nevezőre kell hozni. Biztosra veszem, hogy (a motorokkal kapcsolatban) meghozott döntés nem az utolsó lépés lesz ebben a folyamatban, de örülünk neki, hogy sikerült mindannyiunk számára megfelelő kompromisszumot találnunk"

Hagyományaiból és piaci helyzetéből adódóan a Ferrari számára elfogadhatatlan volt a soros négyhengeres motorok eredetileg felvázolt ötlete.