Vágólapra másolva!
Tony Fernandes megállapodott a Red Bull-lal, hogy a motor és a váltó mellett jövőre a kinetikus energiaátalakító rendszert is megvásárolja tőlük.

A Team Lotus már idén is a Red Bulltól vásárolt hajtásláncot - vagyis Renault motort és Red Bull sebességváltót - használ, a KERS-t azonban nem vette meg, mert a technikai menedzsmentjében úgy érezték, azt túl bonyolult lenne integrálni az autójukba. A Lotus az egyetlen a tavaly bemutatkozó három csapat közül, amely erre az évre jelentősen előrelépett, s mivel egyes pályákon már csak néhány tizedmásodperc hiányzik nekik ahhoz, hogy utolérjék a középmezőny végét, egyre jobban jönne nekik a KERS által biztosított előny.

A csapatfőnök Tony Fernandes a Turun Sanomat című finn lapnak megerősítette, hogy a Lotus jövőre már azt is megveszi. "Igen, megállapodtunk a Red Bull-lal a KERS használatáról" - mondta. Emellett a Lotus a következő évben már az idei RB7-es sebességváltóját kapja meg.

Noha a Red Bullnak idén éppen a KERS volt az Achillesz-sarka, amellyel gyakran meggyűlt a bajuk, ennek elsősorban az volt az oka, hogy a Magnetti Marelli 2009-es rendszerének alapjain újonnan, házon belül fejlesztették ki, így óhatatlanul küszködött gyerekbetegségekkel. Jövőre azonban már minden bizonnyal kiforrottabb lesz, és a Lotus számára azért is ez volt a legkézenfekvőbb választás, mert eleve a Red Bull hajtásláncához építetették.