Mint ismeretes, Mark Webbert többször is kérték a Brit Nagydíj végén, hogy ne támadja csapattársát, de ő ezeket figyelmen kívül hagyta, és többször is megpróbálta megelőzni Vettelt, végül azonban nem járt sikerrel. A Red Bull Racing istálló csapatfőnöke, Christian Horner elmondta a futam után, hogy az ujjait keresztbe rakta azért, nehogy megismétlődjön a tavalyi Török Nagydíjon már látott kettős Red Bull-ütközés és kiesés.
Az Autosport információi szerint a hétvége előtt Webber már nagyon közel állt ahhoz, hogy aláírja az egyéves szerződéshosszabbítását a Red Bullal - bár még nem tette meg -, ami azt jelentené, hogy 2012-ig biztosan Vettel csapattársa maradna.
A Brit Nagydíj után megkérdezték Hornert, hogy az utolsó körök eseményeinek lesz-e hatásuk a szerződéshosszabbításra, és ő így felelt: "Őszintén remélem, hogy nem."
"Megértem, hogy néha egy versenyzőt frusztrál egy ilyen instrukció, de az én felelősségem, hogy a csapat a lehető legjobb eredményt érje el. Annak semmi haszna nem lett volna, ha mindkét autót a tréler hozta volna be a bokszba egy ütközés után, ahogy ez majdnem meg is történt Hamiltonnal és Massával az utolsó körben" - tette hozzá.
Hornert számos bírálat érte a mostani csapatutasítás miatt, különösen azért, mert tavaly épp ő volt az, aki a legjobban kritizálta a Ferrarit, amikor Hockenheimben Massának el kellett engednie Alonsót.
Horner szerint most nem volt választása, meg kellett valahogy akadályoznia, hogy a két versenyzője összeütközzön.
A csapatfőnökött azzal is szembesítették, hogy Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa is nemrég azt nyilatkozta, hogy az istállója sosem fog kiadni csapatutasításokat.
"Mateschitz úr nem köszönte volna meg nekünk, ha mindkét autó a kerítésben kötött volna ki az utolsó körben, amikor mindketten jó pozícióban haladtak, és sok pontot szerezhettek."
"Ha megnézik, Marknak kétszer is adtunk lehetőséget az elévágásra (az idei bokszutcai előzésfajta: amikor egy versenyző hamarabb áll ki a közvetlenül előtte haladónál, hogy a friss gumikkal akkora előnyt építhessen ki, hogy a másik már csak mögé jöhessen vissza a kiállása után - a szerk.) az első két bokszkiállásánál. Nem akadályoztuk meg őket abban, hogy versenyezzenek a rajtnál. De a versenyben eljön az a pont, amikor már csak két-három kör van hátra, sok pontot szerezhetsz, mindkét autó dobogós helyen áll: ekkor abszolút hülyeség engedni őket harcolni egymással.
"Láttuk, hogy nagyon szoros lesz a verseny köztük a végén. Igazán hülyén néznénk most ki, ha mindketten a korlátban végezték volna a versenyen" - tette hozzá Horner.