Vágólapra másolva!
Michael Schumacher elismerte, hogy Silverstone-ban ő hibázott a Kamui Kobajasival történt ütközésnél, ám túlzónak tartja a rá kiszabott stop&go büntetést. A Mercedes már látja a fényt az alagút végén.

Újabb ígéretesnek induló futam végződött csalódással Michael Schumacher számára, aki a 9. körben a Kamui Kobajasival történt ütközés következtében elvesztette Mercedesének első szárnyát, majd az incidensért kapott stop&go büntetés miatt a mezőny hátsó felébe, a 17. helyre esett vissza.

"Először használtam a DRS-t a verseny során, úgyhogy a fordulatszám-határon érkeztem a kanyarhoz. Alábecsültem ennek a következményeit, rosszul fékeztem, ezért történt az ütközés" - magyarázta. "Jogos volt a büntetésem, de nem igazán értem, hogy miért stop&go-t, és nem a szokásos bokszutca-áthajtásos büntetést kaptam. Szerintem ez túl szigorú."

A versenyigazgató, Charlie Whiting azonban már pénteken figyelmeztette a csapatokat, hogy a sportfelügyelők tíz másodperces stop&go-kat fognak kiosztani, mert az új bokszutca rövidsége miatt az egyszerű áthajtás nem járna elég nagy időveszteséggel. Schumacher végül 31,5 másodpercet töltött a bokszutcában.

A hétszeres világbajnok szokásához híven remekül rajtolt, és végig erős tempót autózott a helyenként még nedves pályán, ezért úgy érzi, az incidens nélkül akár a negyedik-ötödik pozíció környékén is végezhetett volna. "Mindenesetre pozitívum, hogy a csapat által végzett kemény munka lépésről lépésre egyre inkább kifizetődni látszik, ez jó érzéssel tölt el minket a hazai versenyünk előtt" - tette hozzá.

Sokkal jobban alakult a futam a Mercedes másik autóját vezető Nico Rosberg számára, aki egy rossz rajt után egészen a 6. helyig kapaszkodott vissza kétkiállásos stratégiájának köszönhetően. "Meglehetősen elégedett vagyok a hétvége eredményével. Egyrészt az időmérőn reális esélyünk volt az első ötbe kerülésre, másrészt a versenystratégiánk is kiválónak bizonyult" - értékelt.

A csapat külön örülhetett Rosberg eredményének, amely azt sejteti, hogy sikerült túllépniük a túlzott gumikopás okozta problémán. "Korábban éppen a gumik élettartama okozta az egyik nehézséget, de ma délután mindkét versenyzőnk 115 kilométernél is többet teljesített egyetlen garnitúra lágy gumit, amit azt mutatja, hogy előreléptünk ezen a terülten" - magyarázta Ross Brawn csapatfőnök.

"Ez volt az első versenyzünk ezzel a specifikációjú autóval, amely új kipufogóval és aerodinamikai fejlesztésekkel volt felszerelve, és csak egy órát tudtunk száraz körülmények között gyakorolni, azt is csak az egyik kocsival, az időmérő előtt."

Dupla pontszerzésének hála a Mercedes átvette a konstruktőri bajnokság negyedik helyét közvetlen ellenfelétől, a Renault-tól.