Vágólapra másolva!
Továbbra sincs egyetértés a diffúzorügyben, a Ferrari és a Sauber nem egyezett bele abba, hogy ismét a Silverstone előtti szabályok lépjenek érvénybe. A Német Nagydíj előtt újabb megbeszélés várható.

Miután az elmúlt napokban egyre hevesebbé vált a befújt diffúzorok körüli vita, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szombaton ajánlatot tett a csapatoknak: ha az összes istálló beleegyezik, feloldhatják a diffúzorba vezetett kipufogók használatára vonatkozó korlátozást, és a Német Nagydíjtól kezdve újra a Silverstone előtti szabályok lehetnek érvényesek, tehát mindenki akkorára nyithatja a fojtószelepet gázelvételnél, amekkorára akarja.

Tegnap még úgy tűnt, a Sauber és a Williams lesz az a két csapat, amely nem írja alá az egyezményt, a ma reggeli megbeszélésen azonban két istálló is megváltoztatta álláspontját: a Cosworth motorokat használó, így az új szabályokból elméletileg profitáló Williams rábólintott a tilalom feloldására, a Ferrari viszont csatlakozott a Sauberhez, mely szintén az olasz gyár motorjait használja.

Az Autosport információi szerint az egyik csapatfőnök a megbeszélésről távozva bosszúsan nyilatkozott. "A jelenlegi helyzet nevetséges. Nem tudjuk, hogyan készítsük fel az autót a következő futamra, hogy mit csináljunk a motorjainkkal és a kipufogókkal" - mondta.

A csapatok képviselői a két hét múlva megrendezésre kerülő Német Nagydíj előtt ismét megvitatják az ügyet, azonban az FIA jelezte: ha jövő hét végéig nem kerül sor megegyezésre, a nürburgringi futamot is a Silverstone-ban érvényes szabályok szerint futják majd, azaz a gázelvételnél a fojtószelep minden autó esetében csak 10 százalékra lehet nyitva. Igaz, közvetlenül Fernando Alonso vasárnapi győzelme után a Ferrarit irányító Stefano Domenicali már úgy nyílatkozott a BBC-nek, hogy a csapatoknak "valószínűleg" mégis sikerülni fog közös nevezőre jutniuk.