Vágólapra másolva!
Úgy tűnik, mégsem bonyolódik tovább a diffúzorügy: egy újabb, vasárnap esti fordulat után a Ferrari és a Sauber is rábólintott a tilalom feloldásáról szóló egyezményre, így valószínűleg a Brit Nagydíj előtti szabályok szerint folytatódik az idény.

Közvetlenül a Brit Nagydíj rajtja előtt még úgy tűnt, belátható időn belül nem születhet döntés a befújt diffúzorokra vonatkozó szabályokról, azonban néhány órával később újabb - talán az utolsó - fordulat állt be az ügyben: a reggel még ellenállást tanusító két csapat, a Ferrari és a Sauber is jóváhagyta a Silverstone-ban bevezetett diffúzorszabályok eltörléséről szóló egyezményt.

Bár a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) még hivatalosan is jóvá kell hagynia a szabályok feloldását, a tizenkét istálló egyhangú döntése valószínűleg azt jelenti, hogy a Német Nagydíjtól kezdve ismét legális lesz olyan üzemmódban használni a motort, amely gázelvételnél is növeli a diffúzorok szívóhatását.

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali éreztette nyilatkozatában, hogy továbbra sem helyesli a korlátozás feloldását, azonban véleménye szerint megjósolhatatlan lett volna az ügy kimenetele, és a nagy port kavaró eset nem tett jót a Forma-1 hírnevének.

Forrás: AFP


"Azt hiszem, senkinek nem tett jót. Véget kell vetnünk az ügynek, és előre kell tekintenünk, mert különben hogyan folytatódna ez az egész? Bár nem értek egyet azzal, ahogy lezajlott, a sport érdekében muszáj volt lépnünk" - idézi az Autosport Domenicalit, aki azért odaszúrt egyet az ellenfeleknek: noha neveket nem említett, véleménye szerint egyes csapatfőnök nem viselkedtek megfelelően a megbeszélések alatt.

"Ez az egész dolog szégyen... A montreali futam után kezdődött a vita, és nem is tudom, mikor fejeződött be. Nem akarok beszélni róla" - nyilatkozta keserűen a szintén Ferrari motorokat használó Sauber csapatfőnöke, Peter Sauber. "Montreal után azt mondta az FIA, hogy a rendszer illegális, és változtatni kell a szabályokon. Utána rengeteget vitatkoztak a motorokról, ostobaság volt az egész. Mindenki csak a saját érdekeivel volt elfoglalva, de az F1-ben ez teljesen megszokott."

A korlátozás feloldása technikailag azt jelenti, hogy a csapatok tetszés szerint bármekkorára nyithatják a pillangószelepet a motorban gázelvételnél, nem marad érvényben az eredetileg Silverstone-tól életbe lépő 10 százalékos maximum. Jövőre pedig úgyis eltűnnek a befújt diffúzorok, mert az F1 2012-es Technikai Szabályzatában kikötötték, hogy a kipufogókat hagyományos módon, felfelé kell kivezetni.