Vágólapra másolva!
Reakciók a Brit Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Mark Webber (1): "Mindig is szerettem itt vezetni, ennek ellenére szüksége van rá, hogy minden összeálljon. Ilyen eredményeket csak elkötelezett munkával lehet elérni. Mindannyiunk számára változatosan alakult az edzés, ahogy a tegnapi esős felkészülés is. Figyelembe kellett vennünk, hogy minden egyes kör számít, hiszen soha nem lehet tudni, talán éppen az határozza meg a rajtpozíciódat, így a Q2-ben figyeltünk, nehogy ez kifogjon rajtunk. Összességében elégedett vagyok a munkánkkal: ilyen körülmények között logisztikai szempontból, és versenyzőként is könnyű hibázni, a csapat remek munkát végzett, és kedvező pozícióból várjuk a holnapi versenyt."

Sebastian Vettel (2):"A változékony körülmények megnehezítették az edzést. Itt a pálya különböző részein kezdhet el esni az eső, nehéz megállapítani, hogy hol vizes az aszfalt, és hol nem, így az ember a kivezető-, vagy az előző kör tapasztalataira kénytelen hagyatkozni. Ha tövig nyomod a gázt, és rámész egy nedves részre, nagyon könnyű kicsúszni. Szóval ma nem volt könnyű dolgunk, de a végére nagyjából felszáradt az aszfalt. Nagy kár, hogy a Q3-ban nem tudtunk másodjára kimenni, szívesen kihívtam volna Markot még egyszer, de jó kört rakott össze. Ez remek eredmény számunkra, különösen annak fényében, hogy mi mindent beszéltek ezelőtt a futam előtt, szóval jó látni, hogy még mindig a legjobb teljesítményt nyújtjuk, és gyors köridőkre vagyunk képesek. Holnap bármi megtörténhet, ez a pálya keményen bánik a gumikkal, úgyhogy majd meglátjuk, mi vár ránk."

Ferrari

Fernando Alonso(3.): "Azt hiszem, a teljesítmény szempontjából ez volt az idei legjobb időmérőnk. Igaz, hogy Kanadában jobb eredményt értem el - ott második lettem -, de ma közelebb voltam a pole pozícióhoz. Ráadásul ez a pálya nem kedvez az autónknak, így nagyszerű, hogy a lemaradásunk alig több mint egy tized. A hétvége folyamán bevetett új alkatrészek jól működtek, úgy érzem, holnap nyomást gyakorolhatunk az előlünk rajtoló versenyzőkre. A csapat tagjai nagyon sokat dolgoztak, nekik köszönhető ez az előrelépés. A gumikkal is jobban bántunk most, mint eddig: bár ma száraz pályán kevés kört tudtunk a kemény gumikon teljesíteni, úgy tűnik, ezek az abroncsok is jól működnek az autónkon. A gumiválasztás rendkívül fontos lesz holnap, akár száraz, akár vizes lesz a pálya versenyen. Itt mindig van esély arra, hogy az időjárás megtréfál minket, minden eshetőségre fel kell készülnünk. Fontos, hogy jól rajtoljunk. Hogy reménykedem-e esőben? Nem, főleg a szurkolók miatt, akik már az első két napon is megáztak. Reméljük, hogy jó szórakozást tudunk biztosítani ennek a nagyszerű közönségnek."

Felipe Massa(4.): "Úgy gondolom, jó időmérőn vagyunk túl: 3. és 4. helyről rajtolni szép eredmény, különösen a szezon elején mutatott formánkhoz hasonlítva. A Q3 elején nem sikerült jó kört futnom, vétettem pár hibát. Azt hittem, a második körömben javíthatok, de az eső megérkezése után ez már nem volt lehetséges. Örülök a negyedik helynek, főleg azért, mert mindkét McLaren mögöttem végzett. A látottak alapján versenyképesnek tűnik az autónk, de azt nem tudhatjuk, mire leszünk képesek teljesen megtankolt autóval, és hogyan viselkednek majd a gumik a hosszú etapokon. Olyan lesz, mintha sötétben tapogatózva kezdenénk a versenyt, sok dologra csak a futam közben derül majd fény. Mennyire befolyásolják a teljesítményünket a kipufogóra vonatkozó új szabályok? Mint minden autó, a miénk is veszített bizonyos mértékű leszorítóerőt, néhány csapat többet, mint mások, de szerintem a javulásunk nem ennek köszönhető, hanem a fejlesztéseinknek. Ez a magyarázat arra is, hogy idén először a kemény gumik is megfelelően működtek az autónkon."

McLaren

Jenson Button (5.): "Elég zavaros volt a mai nap. Az autónk balansza nem volt túl jó, mindig nehéz dolgunk van, ha az utolsó pillanatban kell kitalálni, hogy milyen beállításokat használjunk. Néhány csapat jól jött ki a szabályváltozásokból, másokat viszont hátrányosan érintett. Azt hiszem, az elmúlt néhány nap eseményei után nem rossz az ötödik hely. Remélhetőleg a hazai pályánkon így is felvehetjük a harcot az élmezőnnyel, és örömteli pillanatokat szerzünk a nagyszerű silverstone-i közönségnek."

Lewis Hamilton (10.): "Élveztem a mai változatos időjárást, de csalódott vagyok, hogy ilyen hátul végeztem. A Q3-ban használt lágy gumikkal teljesítettem az első körömet, a többiek új abroncsokat használtak. Ez nem tett jót a teljesítményünknek. Amikor az utolsó etapra felraktuk az új gumikat, elkezdett esni, így már nem tudtam javítani. Úgy érzem, van néhány srác előttem, akik lassabbak lettek volna nálam, tehát mindent megteszek azért, hogy a verseny első köreiben előbbre kerüljek, bár itt nehéz az előzés. Azért remélem, hogy izgalmas futam lesz. Azt hiszem, esőben kell reménykednem, így nagyobb esélyem lenne egy jó eredmény elérésére. Az itteni szurkolók a legjobbak a világon, tényleg fantasztikusak, a futamon is erőt adnak majd nekem. Nagyon remélem, hogy holnap valami különlegeset tudok nekik nyújtani."

Force India

Paul di Resta (6): "Nagyon örülök a mai eredménynek. Remek érzés, hogy az első Brit Nagydíjamon a hatodik rajtpozícióból indulhatok. Az egész csapat szuper munkát végzett, így mindig a legjobb időben mentünk ki a pályára. Az autónk mindegyik edzésen erősnek bizonyult, még tegnap, esőben is nagyon kényelmesen éreztük magunkat. Talán egy kis szerencse is segített a Q3 végén, amikor újra eleredt az eső, de szerintem a legrosszabb esetben is nyolcadik lehettem volna. Remélhetőleg ezt a teljesítményt holnapra is meg tudjuk tartani, és jó eredménnyel fejezhetem be a hazai versenyemet."

Adrian Sutil (11): "Meglehetősen elégedett vagyok a mai időmérő alakulásával. Ennek köszönhetően kedvező helyzetből várhatjuk a holnapot. Nagyon szoros volt a verseny, mindössze néhány tized választott el négy-öt pozíciót, és az utolsó pillanatokban pont lecsúsztam a Q3-ról. A pályaviszonyok trükkösnek bizonyultak, mivel a Q2 elején egy kicsit vizes volt az aszfalt, és ahogy száradt fel, a pálya állapota folyamatosan javult. Helyesen döntöttünk a gumikkal kapcsolatban, és a legtöbbet hoztuk ki az adott körülményekből, úgyhogy meglehetősen elégedett vagyok az eredménnyel. Azt hiszem, az időjárás holnapra egy kicsit jobbra fordul majd, a pontszerzés lesz a célunk."

Williams

Pastor Maldonado (7): "Az autónk rendben működik, ma jó teljesítményt nyújtott. Ez a Williams hazai versenye, úgyhogy örülök a csapat eredményének. Magabiztos vagyok, és már várom a holnapot, mivel itt Silverstone-ban mindig élvezet a vezetés. A gyors kanyarokkal teletűzdelt pálya fekszik az autónknak, úgyhogy meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok."

Rubens Barrichello (15): "A Q2-es első mért köröm végén forgalomba kerültem, ami a második körömet is tönkretette. Amikor egy ilyen pálya szárad, könnyű mindent elveszíteni, és sajnos ez történt. Meg kell várnunk, hogy holnap hogyan alakul az időjárás, de szerintem az autónk sokkal jobb annál, amit a kvalifikáció eredménye mutat, és a csapat remek munkát végzett."

Sauber

Kamui Kobajasi (8): "A folyamatosan változó körülmények trükkössé tették az időmérőt. Különösen nehéz volt megjósolni, hogy mi lesz a helyes döntés, de egész jól kezeltük a szituációt. A Q1-ben egy kicsit szenvedtem, mert nem voltam hozzászokva az autó balanszához a kemény gumikon, és a lágy keveréken egyetlen kört sem teljesíthettem, mivel megérkezett az eső. A Q2-ben még mindig trükkösnek bizonyultak a körülmények, nedves volt a pálya, a Q3-ban azonban, amikor az utolsó körömet teljesítettem friss lágy gumikon, minden a lehető legjobban alakult. Elégedett vagyok ezzel a körrel, külön szeretnék köszönetet mondani a csapatnak a kemény munkáért, sikerült talpra állnunk a péntek reggel történtek után. Szeretném a lehető legtöbbet kihozni ebből a holnapi futamon."

Sergio Pérez(12): "Azt hiszem, ma jó munkát végeztünk. Kár, hogy 36 ezreddel lecsúsztam a Q3-ról, de meglehetősen elégedett vagyok a teljesítményünkkel. A változó körülmények miatt nem volt könnyű feladat az időmérő. Az autónk összességében jónak bizonyult, ami egyrészt a fejlesztéseknek, másrészt a pályának köszönhető - a gyors kanyarok eléggé fekszenek nekünk. A holnapi rajtpozíciómból indulva minden esélyem megvan a pontszerzésre, és már alig várom az első Brit Nagydíjamat."

Mercedes

Nico Rosberg(9.): "Ezen a hétvégén sokat fejlődött a technikai csomagunk, de a 9. hely nem a maximum, amit ma elérhettünk volna. A Q2 végén még 5. voltam, de a Q3-ban teljesített utolsó köröm alatt a 15-ös kanyarnál már nagyon vizes volt a pálya, ezért az utolsó szektorban egyszerűen nem tudtam javítani. Az autónk tempója révén azonban holnap remélhetőleg előre jöhetünk néhány helyet."

Michael Schumacher(13.): "Az időmérő ma nem alakult teljesen jól, de nem vagyok bosszús, mert tudom az okát. A bizonytalan időjárási helyzet miatt, hogy ne várjuk meg, amíg esetleg elered az eső, korán mentünk ki a pályára, és mint utóbb kiderült, túl korán. Így az utolsó körömre sajnos már szétkoptak a gumik, különösen a 6-os kanyarban lett alulkormányzott az autóm. Ezzel vesztettem el azt az időt, ami ahhoz kellett volna, hogy bejussak a legjobb tíz közé. Majd holnap kiderül, mire megyünk a 13. helyről rajtolva úgy, hogy maradtak friss gumijaink - talán egy kis eső is segíthet."

Renault

Vitalij Petrov(14.): "Csalódott vagyok, mert mindannyian többet vártunk. Az eső teljesen összekuszálta ezt a hétvégét, ehhez kétség sem férhet. Az időjárás ma nagyon megnehezítette a dolgunkat. Emiatt nem tudtuk kihozni az autónkból, ami benne volt, és olyan mért kört futni, amilyet kellett volna. Ettől függetlenül az autónk a gyors kanyarokban nagyon jónak tűnt, ezért továbbra is bízom benne, hogy holnap sok helyet javíthatunk majd. Bízom benne, hogy a stratégiánk hatékony lesz, mert a DRS-zóna itt nem túl hosszú, ezért nem nyílik sok lehetőség az előzésre. Nagyon a topon kell lennünk, hogy javítsunk a teljesítményünkön, de készen állunk a kihívásra."

Nick Heidfeld(16.): "Egyelőre nehéz megítélni, hogy a motorvezérlésre vonatkozó szabályok mennyiben befolyásolták a teljesítményünket ezen a hétvégén. Persze biztosan hatással voltak rá, de az a benyomásunk, hogy a mai eredményünk több tényező együttes következménye volt. Az eső is nagyon megnehezítette a felkészülésünket. Az autót ugyanakkor nem rossz vezetni, nem is érződik lassúnak, csak nem tudtuk kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. Tegnap és ma délelőtt is bajlódtunk a hátsó szárnnyal, de az időmérőre kicseréltük. Így már jobban kellett működnie, mégis csak a 16. helyet tudtam megszerezni."

Toro Rosso

Jaime Alguersuari (18.): "Egy kicsit balszerencsések voltunk, nem hoztunk jó döntést. Hamarabb kellett volna lágy gumira váltanunk, azok körülbelül két másodperccel gyorsabbak, mint a kemény abroncsok. Így viszont nem tudtuk kihozni magunkból a legjobbat. A pozitívum az, hogy sok adatot gyűjtöttünk arra az esetre, ha holnap a verseny is esős lesz. Azt is tesztelni tudtuk, hogyan működnek a kemény gumik hosszú etapon, ezért jó helyzetből várjunk a versenyt. Ha holnap minden lehetőséget a lehető legjobban kihasználunk, akkor nem lehetetlen az sem, hogy holnap délután ismét pontot szerzünk. Legalább sok új szett gumit tudok majd használni, és mivel a DRS-t most nem lehet annyiszor aktiválni, nem csak vizes pályán lehetünk gyorsak - mint pénteken -, hanem szárazon is."

Sébastien Buemi (19.): "Egy kicsit csalódott vagyok. Nem számítottunk arra, hogy ilyen hamar elkezd esni, ezért nem raktuk fel korábban a lágy gumikat. Azonban már a kivezető körömön elkezdett zuhogni, ezért nem volt esélyem arra, hogy a lágy gumival jó köridőt fussak, pedig normál körülmények között két másodperccel gyorsabb lehetettem volna, mint a keményen. Az viszont jó, hogy sok új gumink maradt holnapra, remélhetőleg száraz idő lesz. A mezőny végéről indulva a rajt nagyon fontos lesz, mert úgy gondolom, hogy ezen a pályán még a DRS segítségével is nehéz lesz az előzés. Idén már előfordult, hogy a rosszul sikerült időmérő után jó versenyt futottunk, remélem, holnap is ez történik majd."

Lotus

Heikki Kovalainen (17.): "Nagyon elégedett vagyok. Az időmérő előtt már tudtuk, hogy a lehető legtöbbet kell kihoznunk a száraz pályára alkalmas gumikból, mivel eső várható - mindössze kisebb záporokról volt szó, azonban nem volt egyértelmű, hogy mikor érkeznek meg, így mindent bele kellett adnunk a slickeken. A Q1 elején sikerült egy egész tisztességes kört összeraknom, és rögtön mindent kihoznom az autómból. Aztán amikor másodjára is kimentem, eleredt az eső, de mivel száraz pályán már korábban jók voltunk, bebiztosítottuk a helyünket, így az egész csapat elégedett lehet az eredménnyel. Remélhetőleg a 17. helyről jó versenyt teljesíthetek. Tudom, hogy az egész csapat remekül dolgozik együtt, és bár a tiszta teljesítmény még nincs meg teljesen, jelenleg is mindent kihozunk az autónkból, és támadjuk az előttünk lévő csapatokat - ez a célunk a második szezonunkban, szóval a maihoz hasonló napok nagy löketet adnak nekem és mindenki másnak a Team Lotusnál.

Jarno Trulli (21): "Az eső jelentős szerephez jutott a Q1-ben, és az edzés tulajdonképpen idő előtt véget ért, én pedig csak egyszer tudtam kimenni a pályára. Ez viszont nem volt elég jó, nagy kár, de az egyik autónk legalább bent van a Q2-ben, ami azt mutatja, hogy megvan a sebességünk, hogy felvegyük a harcot az előttünk lévőkkel, így remélhetőleg holnap erős versenyt futhatunk, ha szerencsésen alakulnak a körülmények!"

Virgin

Timo Glock (20.): "Elégedett vagyok a mai eredményemmel - 20. lettem, megelőztem (Jarno) Trullit, és elég jó kört futottam. Az autó száraz pályán nem tűnt olyan jónak ma reggel, tehát változtattunk néhány dolgon, de így sem volt az igazi. A leggyorsabb körömön azonban mindent beleadtam, és elég jól sikerült. Silverstone-ban mindig gyorsan változik az időjárás, de én szeretem az olyan időmérő edzéseket, amikor csak egy köröm van arra, hogy bebiztosítsam a helyemet, mielőtt megérkezik az eső. Csak egy lehetőségünk volt arra, hogy az új szett gumival kihozzuk magunkból a legjobbat, ez a megfelelő időben sikerült is nekem. Elkövettem egy kisebb hibát, de a közvetlen ellenfeleimet meg tudtam előzni, így elégedett lehetek. Nagyon várom már a csapat hazai versenyét."

Jérome D'Ambrosio (22.): "Ma reggel minden remekül ment, úgy éreztem, jó az autónk. Délután is rendben volt, de a megváltozó időjárási körülmények miatt sajnos csak egy gyorskört tudtam teljesíteni, ez nem jött jól, ugyanis az első körömben hibáztam. Összességében viszont nem rossz ez az eredmény, jó versenyre számítok."

Hispania

Vitantonio Liuzzi(23): "Az időjárás megnehezítette a dolgunkat az időmérőt, ráadásul tegnap óta gondunk volt az autóval: már az elejétől fogva problémát jelentett a vezethetőség, és az eső sem segítette az új elemek megértését. Nem volt könnyű feladat, a kvalifikáción a balansz sem bizonyult a legjobbnak, de a hét során még így is most nyújtottuk a legerősebb teljesítményt, összességében egy kicsit jobban sikerült az eddigieknél. Meglehetősen nehéz versenyre számítok, mivel úgy tűnik, az ellenfeleink gyorsabbak, mint tavaly. Tudtuk, hogy ez a pálya nem fekszik majd az autónknak, de keményen kell küzdenünk, és meglátjuk, hogyan alakul a holnap."

Daniel Ricciardo(24): "Az első időmérőm rendben ment, azonban egy kicsit frusztráló volt az időjárás, két etap helyett csak egyet tudtunk teljesíteni, de ezzel nem volt gond. Szeretnék egy kicsit közelebb kerülni a mezőny többi részéhez, de most nem szabad túl sokat várnom, hiszen még rengeteg tanulnivalóm van. Fél másodperccel maradtam le Tonio mögött, ami amúgy nem lenne sok, egy autóversenyző számára viszont az. Ennél többet akarok elérni, de ezen a ponton tényleg nem szabadna túl magas elvárásokat támasztanom, ha folyamatosan sikerül csökkentenem a különbséget, akkor már rendben van. Az F111 igazából egész jó autó, a tapadása a lágy gumikon meglepett, ezen a téren még szükségem lesz tapasztalatra, hogy tudjam, hol a határ. A gyors kanyarokban a saját sebességemmel autózhatok. Azt hiszem, még mindenképpen van fejlődési lehetőség, és ha továbbra is nyitottan, tanulásra készen állok hozzá, szerintem mindenképpen előreléphetünk. Szerdán találkoztam a csapattal, meglehetősen részletes bemutatásban volt részem, ami szerintem egész gördülékenyen ment, mindenki jó fejnek tűnik. Nehéz feladat év közben érkezni a Forma-1-be, és friss kapcsolatot kezdeni a mérnökökkel, de szerintem egész jól csináljuk, és biztos vagyok benne, hogy egyre könnyebben megy majd. Azt várom, hogy be tudjam fejezni a futamot, és versenyképes legyek, talán a lemaradásomat is csökkenthetem, és néhány tizeden belülre kerülhetek Tonióhoz képest - szerintem ez kezdetnek megfelelne, és némi fejlődést jelentene. Ha sikerül megelőznöm néhány autót, az már remek eredmény."