Vágólapra másolva!
Christian Horner ezen a hétvégén még elfogadja, hogy a Renault-t használó autók nem kapnak engedményt a befújt diffúzorokra vonatkozóan, a következő versenyre viszont változtatást követel. Ejthetik az egész tilalmat.

Bár a tegnap este óta folyamatosan zajló, diffúzorok körüli vita még korántsem zárult le, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner végül elfogadta, hogy Silverstone-ban a Renault motorokat használó csapatok sem 50, hanem csak 10 százalékra nyithatják ki a fojtószelepet gázelvétel közben. Horner azonban követeli, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Brit Nagydíj után ismét vizsgálja át az ügyet, ugyanis meggyőződése szerint a Renault motoros autókat hátrányosabban érinti a szabály a többieknél.

"Az a véleményünk, hogy pillanatnyilag hátrányban vagyunk a más gyártók motorjait használó csapatokhoz képest" - nyilatkozta a csapatfőnök a BBC-nek az időmérő előtt. "A legegyszerűbb az lenne, ha visszatérnénk oda (a szabályokkal), ahol két héttel ezelőtt tartottunk."

Horner aggodalmai ellenére az időmérő edzésen ismét a Red Bull versenyzői domináltak, a pole pozíciót Mark Webber szerezte meg Sebastian Vettel előtt. És a legfrissebb hírek szerint pontosan az fog történni, amit a csapatfőnök kért: a gázelvételnél is működő befújt diffúzorokra vonatkozó tilalmat annyira bonyolultnak tűnik igazságosan betartatni, hogy a következő, németországi versenytől kezdve inkább feloldhatják, egyszerűen a Silverstone előtti specifikációban hagyva versenyezni az autókat.

"A Technikai Munkacsoport szombat délelőtti rendkívüli ülésén a tagok megvitatták annak lehetőségét, hogy mindenki visszatérjen a Silverstone előtti beállításokhoz és stratégiákhoz" - áll az FIA közleményében. "Amennyiben a csapatok egyöntetűen hozzájárulnak, az FIA hajlandó elfogadni ezt a szezon végéig." Kérdés azonban, hogy a Cosworth istállói rábólintanak-e erre, mivel őket hátrányosan érinti, ha a többiek használhatják a gázelvételes befújt diffúzorokat. A Ferrari támogatása is kérdéses.