Vágólapra másolva!
A dohányzásellenes lobbi kellően nagy nyomást fejtett ki a csapatra ahhoz, hogy kigyomlálják a nevükből az ismert cigarettamárkát.

Miután a múlt héten újabb támadás érte a Ferrarit, amiért a dohányreklám-tilalom ellenére is 2015-ig meghosszabbította inkább partneri, semmint szponzori megállapodását a Philip Morrisszal, a csapat engedett a nyomásnak, és "Scuderia Ferrari Marlboro"-ról egyszerűen "Scuderia Ferrari"-ra változtatta a hivatalos nevét. Ez azt jelenti, hogy a Brit Nagydíjtól kezdve így szerepel a nevezési listán is, valamint az olyan felületeken, mint például a garázs ajtaja fölött rögzített névtábla. Az autókon és a versenyzők overallján ugyanakkor semmi nem változott, mivel azokra a csapat teljes neve eddig sem volt felírva. "Önként döntöttünk így" - szögezte le a Ferrari szóvivője Adam Cooper szakújságíró blogjának. "Minden törvénynek megfeleltünk már eddig is, beleérve az Egyesült Királyságban érvényeseket."

A héten ugyanakkor John Britton, az Orvosok Királyi Kollégiuma dohányzásellenes tagozatának elnöke a Guardiannek azt mondta: "Az emberek tudják, hogy a Ferrarit a Marlboro szponzorálja. Ezáltal azok a pozitív tulajdonságok, amiket a Ferrarival asszociálnak - mint a kockázatvállalás és a férfiasság -, rávetülnek a cigarettamárkára is."