Vágólapra másolva!
Ross Brawn szerint az FIA-nak cselekednie kellett, hiszen a befújt diffúzorok miatt több csapat is óvást nyújtott volna be.

A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn nem osztja azoknak a véleményét, akik érthetetlennek tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntését, melynek értelmében már a hétvégi Brit Nagydíjtól kezdve tilos lesz a diffúzorok szívóhatását gázelvétel közben is növelő motorvezérlés használata.

Brawn szerint az FIA-nak nem volt más választása, hiszen a Hispania már a Monacói Nagydíj előtt óvással fenyegette a speciális diffúzort használó csapatokat, és az ügy rövid időn belül komolyabbra fordulhatott volna. "Ha nem változtatnak a szabályokon, óvásokra lehetett volna számítani, ezt semmiképpen sem akartuk" - nyilatkozta Brawn az Autosportnak.

A csapatfőnök visszautalt a két évvel ezelőtt kialakult vitára is, amikor a mezőny több csapata óvást nyújtott be a dupla diffúzort használó alakulatok - a Brawn, a Toyota és a Williams - ellen. Az FIA akkor csak a szezon végén tiltotta be az illegálisnak minősített rendszer használatát.

"Mindannyian tudjuk, mit történt a diffúzorokkal két évvel ezelőtt" - mondta Brawn. "Idén más a helyzet, mert az FIA szerint azok a diffúzorok teljesen legálisak voltak, de most így gondolkoznak: 'valaki felhozott egy érvet ellenük, ráadásul megalapozott érvet, ezért tennünk kell valamit'."

"Az idő, amit a változtatások elvégzésére kaptunk, megfelelő kompromisszum volt. Az érintett csapatok néhány futammal ezelőtt már benyújthatták volna az óvást, de beleegyeztek, hogy kivárják, amíg minden csapat megoldja a problémáját" - tette hozzá Brawn, aki amiatt sem aggódik, hogy a különböző motorok eltérő működése miatt egyes csapatok mégis előnybe kerülnének. Az FIA ugyanis az egyes motorszállítók számára eltérően határozta meg, hogy gázelvételnél mennyire lehet nyitva a fojtószelep, mivel erre egyeseknek a hűtéshez is szükségük van.