Vágólapra másolva!
A silverstone-i pálya ügyvezető igazgatója attól tart, hogy a 2014-ban bevezetésre kerülő V6-os motorok gyenge hangja miatt kevesebben látogatnak majd ki a versenyre. Azt szeretné, ha velük is egyeztetnék a szabályokat.

Hosszas egyezkedés után dőlt el, hogy a Forma-1 az eredetileg tervezett négy- helyett hathengeres motorokra vált, és erre is csak 2014-ben kerül majd sor. Bár a megoldás kompromisszumként született az elmúlt hónapok folyamatos politikai csatározásai után, továbbra is akadnak, akik elégedetlenek.

Az egyik fő aggodalmat a V6-os turbómotorok hangja jelenti, amely a helyszínre kilátogató nézők számának csökkenését okozhatja - legalábbis ettől tart például a silverstone-i pálya ügyvezető igazgatója.

"Aggódunk, mivel egy tizenhét évre szóló megállapodást kötöttünk (a nagydíj megrendezéséről), ami nem olcsó mulatság. Jelenleg rengetegen látogatnak ki a pályára, de mi történik, ha nem tetszenek nekik az 1600 köbcentis motorok és a 15 ezres fordulatszám?" - firtatta Richard Philips. "Már 10-15 ezer ember elvesztése is jelentős érvágás lenne."

Az üzletember egyébként azt nehezményezi, hogy a Forma-1-et vendégül látó versenyhelyszíneknek méltánytalanul kevés - tulajdonképpen nulla - beleszólásuk van az őket is érzékenyen érintő szabályok kialakításába.

Néhány hete a a pályákat képviselő Ron Walker is a V6-osok hangja miatt panaszkodott, azzal fenyegetőzve, hogy a promóterek egy része az egyébként is olcsóbb IndyCar versenyeket választja majd az F-1 helyett. Hozzá kell tenni, kijelentésével valószínűleg csak a jogdíjak csökkentésére szerette volna rávenni az illetékeseket - főleg, mivel az IndyCar szintén V6-os turbókra vált.

"Ha egyeztetnének velünk, és biztosítanának arról, hogy ez nem jelent majd problémát, akkor úgy éreznénk, hogy figyelembe veszik a véleményünket, és szerintem nem lenne ilyen gondunk" - magyarázta. "De hogy így ránk kényszerítenek mindent? Ennek a kereskedelmi vonzatai minket érintenek, nem őket."

Philips hozzátette: nem a környezetbarát törekvések ellen van kifogásuk, bár közismert, hogy maguk a motorok az F1 teljes károsanyag-kibocsátásának elhanyagolható hányadáért felelősek. "Az utazásnak és hasonló dolgoknak sokkal nagyobb szerepük van, az ezzel járó a problémákat viszont nem igazán próbálják megoldani."