Vágólapra másolva!
Emellett azt várják a motoroktól, hogy a Forma-1 ismét úttörő szerepet játsszon a közúti autók technológiájának fejlesztésében. A percenkénti fordulatszámhatár végül 15 ezer lesz.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint a V6-os turbók 2014-es bemutatkozásával is tartható lesz az új motorok számára a modern trendeknek megfelelően kijelölt alacsony fogyasztási cél, mert az üzemanyag átfolyási sebességére ugyanolyan felső korlát fog vonatkozni, mint amit az eredeti tervekben szereplő négyhengeresek számára szabtak meg.

Az FIA-nál úgy vélik, az a körülmény, hogy a mérnököknek a négy- helyett hathengeres motorokkal kell elérniük ugyanazt a hatékonyságot, csak tovább nehezíti a technikai kihívást. "Azért, hogy minél jobb hatásfokú motorokat fejlesszenek ki, az új technikai szabályzatba belefoglaltuk az átfolyási sebességre vonatkozó limitet" - áll egy hivatalos közleményben. "Amikor módosították az eredeti motorformulát, ezt a paramétert nem változtattuk meg, ezért megmaradtak a hatékonysággal kapcsolatos követelmények is."

A maximális percenkénti fordulatszámot az eredetileg tervezett 12 ezerről végül 15 ezerre emelték, de nem az élvezetesebb hanghatás érdekében, hanem azért, hogy "a mérnökök rugalmasabb keretek között gazdálkodhassanak a teljesítménnyel és az energiával". Ugyanakkor, teszi hozzá az FIA, "az új elrendezés (a V6) és a megváltozott fordulatszám-határ miatt a motoroknak más hangjuk lesz, mint most, de továbbra is méltó marad az F1-hez."

"Az engedélyezett technikai megoldások köre nem bővül az eredeti tervekhez képest, ezért a mérnököknek keményebben kell majd igyekezniük, hogy csökkentsék a belső súrlódást és hatékonyabbá tegyék a motort. A kihívás így még nagyobb lesz, ami technikai téren tovább erősíti a Forma-1 vezető pozícióját."

Azt szeretnék, ha a motorok élettartama négyezer kilométerre nőne. Egyébként 500 bar nyomású közvetlen befecskendezésű technológiát fognak használni, és a KERS teljesítményét 60-ról 120 kW-ra növelik. Ráadásul a regeneratív rendszer a turbófeltöltőhöz kapcsolódva nemcsak a fékezés közben felszabaduló energiát, hanem a kipufogógázét is képes lesz hasznosítani.

Az FIA szerint mindez ismét a turbómotorok fejlesztésének élharcosává teszi az F1-et. "Az elvégzett kutatásoknak a hétköznapi életben is lesznek eredményei, mert a megszerzett ismeretek hozzájárulnak majd a közúti autók fejlesztéséhez is" - vélték.

A közleményben az áll, hogy az FIA tudomása szerint "öt gyártó" dolgozott már a négyhengeres turbók fejlesztésén, s hogy az általuk indítványozott módosítás emiatt mindenképpen pluszköltségeket fog eredményezni számukra. Azt viszont nem árulták el, hogy a Ferrari, a Renault, a Mercedes és a Cosworth mellett melyik volt az a bizonyos ötödik gyártó: a Craig Pollock-féle PURE, vagy az Audi, amely a négyhengeres motorok mellett lobbizott, végül azonban mégis úgy döntött, nem száll be az F1-be.