Vágólapra másolva!
A Technikai Munkacsoport ülésén eldöntötték, hogy tiltják a diffúzorok szívóhatását gázelvétel közben is növelő motorvezérlést, 2012-ben pedig teljesen száműzik a diffúzorba vezetett kipufogókat.

Biztossá vált, hogy a Brit Nagydíjtól kezdve nem lehet majd olyan üzemmódban használni a motort, mely gázadás nélkül is növeli a diffúzorok szívóhatását. Az Autosport információ szerint a Technikai Munkacsoport csütörtökön egyezett meg a diffúzorba vezetett kipufogók használatának korlátozásáról, valamint arról is döntöttek, hogy 2012-ben teljesen betiltják az ehhez hasonló kipufogók használatát.

Az idei szezonra érvényes szabálymódosítások alapján a motor pillangószelepe ezentúl csak 10 százalékig lehet nyitva gázelvétel közben, ami megakadályozza a trükkös motorvezérlések használatát. Ez elsősorban a Renault, illetve a Mercedes csapatát érintheti majd hátrányosan, akik a szelepet eddig szinte maximálisan nyitott állásban használták.

A McLaren a Red Bull időmérő edzésen tapasztalt előnyének okát is az említett motorüzemmódokban látja, így előfordulhat, hogy a tiltás miatt megváltozik az eddigi erősorrend.

2012-től kezdve minden formában tilos lesz a diffúzorba vezetett kipufogó használata, a csapatoknak felül kivezetett kipufogókat kell majd használniuk, ezzel biztosítva, hogy a rendszer az autók aerodinamikáját ne befolyásolja.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy péntek este kiküldött levélben közli majd a csapatokkal a Silverstone-ban esedékes technikai módosítások részleteit, valamint azt, hogy a Montrealban megfogalmazott korlátozásokhoz képest változtattak-e valamit a csütörtöki megbeszélésen.