Vágólapra másolva!
Az újabb három év alatt csaknem ennyit fizet a Scuderia szponzorációjára a Philip Morris, holott a Forma-1-ben tiltottak a dohányreklámok.

A Ferrari a héten jelentette be, hogy további három évre, 2015 végéig meghosszabbította a Philip Morrisszal kötött szponzori szerződését, amely eredetileg a következő év végén járt volna le. A Scuderia számára létfontosságú ez az együttműködés, a Sportspro című kiadvány értesülései szerint ugyanis a dohányipari cég évente 160 millió dollárral (mai árfolyamon mintegy 30 milliárd forinttal) járul hozzá az istálló büdzséjéhez. Ez az összeg régebben is jelentősnek számított volna, amikor az élcsapatok még 200-400 millió dollárt fordítottak a sportprogramjukra évente, de manapság, a költségkorlátozási egyezmény korában kiemelkedően nagynak számít. A Philip Morris a Ferrari autóinak teljes felületét megkapja érte, aztán egy jó részét továbbértékesíti más hirdetőknek.

A Forma-1-ben 2005 óta tiltott a dohánytermékek reklámozása, és a Ferrari négy éve már azokban az országokban sem teszi fel az autóira a Marlboro matricáit, ahol ez egyébként törvényes volna. A cigarettamárkának komoly hagyományai vannak a sportban: 1972-ben a BRM szponzoraként szállt be, aztán Frank Williams csapatát, az Isót támogatta, mielőtt 1974-ben átpártolt a McLarenhez, egészen 1996-ig folytatva velük az együttműködést. A Ferrarit az 1970-es években kezdte szponzorálni, fokozatosan vonva szorosabbra a kapcsolatát a maranellói istállóval.

A Ferrari egyébként ettől az évtől a Marlboro cigarettásdobozát idéző grafikai elemekre támaszkodva átalakította F1-es brandingjét.