Vágólapra másolva!
A Renault sportigazgatója, Steve Nielsen önként lemondott, miután rájött, hogy a főnökei a tudta nélkül hatékonysági tanulmányt készíttetnek a csapatról.

A bokszutcában egyre szkeptikusabban figyelik a Renault új menedzsmentje által elkezdett "átszervezést", melynek következtében a csapat világbajnoki győzelmeihez is nagyban hozzájáruló, legtapasztaltabb kulcsfigurái hagyják el az istállót.

Miután az ügyvezető, Bob Bell már tavaly októberben lemondott, és április óta a Mercedesnél dolgozik technikai igazgatóként, most a sportigazgató, Steve Nielsen fog távozni a Renault-tól vitatott körülmények között. Nielsen, aki kalandos pályát tudhat maga mögött - az 1980-as évek elején a Forma-1-be ételt szállító MSL-nél kezdte teherautósofőrként, onnan küzdötte fel magát a Lotus és a Tyrrell pótalkatrészeinek felelősévé, aztán csapatmenedzserré a Benettonnál, a Tyrrellnél, a Hondánál és az Arrowsnál -, tizenegy éve áll a Renault alkalmazásában.

Forrás: AFP
Nielsen (balra) még a 2006-os Kanadai Nagydíj után

Nielsen az Autosportnak azt mondta, önként mondott le a Spanyol Nagydíj hétvégéjén, amikor rájött, hogy a menedzsment a tudta nélkül rendelt meg egy hatékonysági tanulmányt a csapat működéséről. A tanulmány elkészítésével John Wickhamet bízták meg, aki az 1980-as években a Forma-1-be csábította a Hondát, legutóbb pedig az A1 GP operatív igazgatója volt, s ott jó viszonyba került a Renault jelenlegi főnökével, Eric Boullier-vel.

Amikor a hatékonysági tanulmányról kérdezték, Boullier azt felelte: "Ilyet rendszeresen készíttetnek a cégek. Minden csapat odafigyel saját magára. Továbbra is azon vagyunk, hogy befejezzük az átszervezést."

Amelynek keretében a hírek szerint Wickham is kap majd valamilyen szerepet a Renault-nál, és a főmérnök, Alan Permane hatáskörét bővíteni fogják. S mivel nem azonnali hatállyal mondott le, egyelőre - valószínűleg a Szingapúri Nagydíjig - Nielsen is marad a csapatnál.

Boullier az elmúlt hetekben célzott rá, hogy személycserékre készül az istálló operatív stábjában. Az Autosport azonban úgy tudja, a Renault-nál egyre elégedetlenebbek a hatáskörök tisztázatlansága miatt, melynek következtében előfordul, hogy a vezetői hierarchia különböző szintjein egymásnak ellentmondó utasításokat adnak ki.