Vágólapra másolva!
A montreáli futam a biztonsági autós fázisok és a vezetői hibák versenye volt. Megnéztük, melyik ütközésért ki a felelős!

Lewis Hamilton az utóbbi futamokon mindig tett azért, hogy a versenyek végeztével a sportfelügyelőknél kelljen jelentkeznie, most sem okozott csalódást. A rajtnál Mark Webbert forgatta ki, annyira agresszíven akart szűk íven elfordulni, hogy közben továbbcsúszott az ausztrálra. Mégsem lehet megkövezni ezért az apró hibáért: csúszott a pálya, versenytempóban még nem próbálták az íveket, így utólag adott körülmények között ez versenybalesetnek minősíthető.

A rajt után vizes pályán egy ilyen kis hiba is okozhat koccanást

A Hamilton - Button ütközést már sokféleképpen lehet értelmezni, ami valószínűleg az utólagos kivizsgálás alatt is sok fejtörést okozott. Button volt előrébb, ezért elvileg ő választhatott először ívet, és a szabály szerint járt el: csupán egyszer változtatott irányt az egyenesben. Ehhez képest mégis támadható, hiszen Hamiltonnak nem hagyott ott elég helyet. Az más kérdés, hogy Hamilton is olyan helyre tette be az orrát, amely fokozatosan fogyott el. Button mentsége még az lehet, hogy a párafelhő miatt nem látta pontosan, Lewis hová helyezkedik. Utólag pont ezért ezt is versenybalesetnek minősíthetik.

Csapattársak között ilyen nem történhetne

Button nemcsak Hamiltonnal akadt össze, hanem később Fernando Alonsóval is. Itt sem egyértelmű, hogy ki a hibás, ugyanis a kameraképek alapján az sem pontosan kivehető, hogy előtte az egyenesben ki volt előrébb. Alonso láthatóan nem akarta feladni a bal oldalt, de olyan helyre fordult be Button elé, ahol már nem volt annyi hely. Buttonnak nem biztos, hogy volt elég ideje és helye menteni a menthetőt, de végeredményben mégis kiforgatta Alonsót. Nehéz eset, az autók telemetriáját és több kameraállást tanulmányozva talán jobban kideríthető a felelős. Összességében ez sem durván sportszerűtlen manőver, csupán a két fiúnak eltérő elképzelése volt a kanyar bevételére, de egy ponton a két verzió találkozott.

Erről az esetről a két fiúnak biztosan teljesen más véleménye van

Felipe Massa szenzációs hajrája mellett volt egy érdekes esete a verseny végén, amikor slick gumin kijött a bokszból. Egy lassú autót szeretett volna minél hamarabb megelőzni, azzal azonban nem számolt, hogy a vizes aszfalton kigyorsítást erőltetni nem biztos, hogy kifizetődő. A végeredményt láthattuk: esélye sem volt, hogy a kitörő autót rendesen megfogja, szerencséje volt, hogy tovább tudott menni.

Hideg slickkel nem kifizetődő vizes pályán gyorsítani

A Nick Heidfeld - Kamui Kobajasi ütközés kielemzése viszonylag egyszerű, itt Heidfeld volt egy kicsit túl türelmetlen. A német belső kamerájából látszik, hogy a kettes kanyarban a japán kicsit lecsúszik a vizes részre, onnan fordul vissza, nem mert még annyira határozott gázt adni. Ezzel szemben Heidfeld már ideális helyen gyorsított volna, el is trafálta a Sauber hátsó kerekét a szárnyával. Szerencsétlenségére a szárny nem sokkal ezután leszakadt, és a levegőbe dobta a Renault orrát.

Heidfeld ismét nagyszerű esélyt dobott el egy kiváló helyezésre

Az eset után némileg komikus jeleneteket láthattunk a pályán, amiért a sportbírókat biztosan nem fogják megdicsérni. Sajnos ismét rossz ütemben jött be a biztonsági autó, nem tudta korán összeszedni a mezőnyt, ezért a problémás részhez lendületből érkeztek a versenyzők. A sportbírók valami érdekes kényszertől vezérelve nem higgadtan próbálták lassítani és terelni a forgalmat, hanem pánikszerűen elkezdtek keresztbe rohangálni a pályán. Az ilyen átgondolatlan akcióknak általában rossz vége szokott lenni, itt éppen az egyik sportbíró eset be a pálya közepére, majd annyira megijedt Kobajasitól, hogy ismét elesett. Csak a japán hidegvérén múlt, hogy nem lett baj, hiszen az ijedt sportbíró kiszámíthatatlanul mozgott. Vitalij Petrov viszont megérdemelne egy leszidást, hiszen a sárga és a sárga-piros csíkos zászló ellenére is olyan tempóval érkezett meg oda, amilyennel nem lenne szabad.