Vágólapra másolva!
A kanadai futamot megnyerő Jenson Button nem vette észre a háta mögött érkező Lewis Hamiltont, és azt hitte, a rajt utáni ütközéssel vége is a versenyének. A csapattársak nem hibáztatják egymást.

Jenson Button"élete legjobb versenyének" nevezte a Kanadai Nagydíjat, amelyen az utolsó pillanatokban vette át a vezetést a nyomás alatt hibázó Sebastian Vetteltől.

"Az utolsó helyről az elsőig küzdöttem fel magam, hogy megnyerjem a versenyt, és a pályán előztem meg az előttem lévő autókat. A futamgyőzelem még édesebb, ha az ember sorozatos előzésekkel kerül az ellenfelei elé" - mondta Button, aki úgy érzi, a Monacóban biztosnak hitt győzelem elmaradása után már kijárt nekik a szerencséből.

"Most szeretném kiélvezni a pillanatot, régóta vártam rá, és nem is lehetne édesebb. Nem bírom abbahagyni a vigyorgást!" - lelkendezett.

Pedig a futam egyes részein a győzelem igencsak elérhetetlennek tűnt Button számára, aki a biztonsági autó mögött rajtoló mezőny elengedése után összeütközött csapattársával, és defektje miatt visszaesett a mezőny végére. Később még egy áthajtásos büntetést is kapott, így végül hatszor járt a bokszban.

"Ami a Lewisszal való incidenst illeti, semmit sem láttam magam mögött, csak egy elmosódott, Vodafone-piros foltot, amely akár a hátsó szárnyam is lehetett volna: nyilván ugyanolyan a színe, mint Lewis autójának. Balra indultam, az ideális íven, aztán egy ütést éreztem, és attól tartottam, mindkettőnk számára véget ért a játék" - fogalmazott a brit, hozzátéve: egyikük részéről sem volt szándékos az eset, az újraindítás előtt pedig tisztázták a történteket.

Hamilton szintén nem okolja csapattársát. "Természetesen nem gondolom, hogy direkt csinálta: elég jól ismerem Jensont, és tudom, hogy nem tenne ilyet. Jó srác" - fogalmazott. "Miután visszacsúsztam Jenson mögé, ő kifékezte saját magát az utolsó sikánban, és rosszul jött ki a kanyarból, így sikerült felzárkóznom rá. Nekem úgy tűnt, hogy már félig mellette voltam a célegyenesben, de ő valószínűleg nem vett észre engem, így tovább haladt az ideális íven. Nekem már nem maradt hely, és nekimentem a falnak."

Hamilton az eset után leparkolta autóját a pálya szélén, amit nem sokkal később fölösleges lépésnek nevezett, mondván, a csapat tévesen úgy gondolta, eltörött a bal hátsó felfüggesztés. Martin Whitmarsh csapatfőnök azonban utólag elárulta, hogy tényleg helyes döntés volt volt feladnia a futamot.

"Úgy döntöttünk, megkérjük, hogy a pályán parkolja le az autót, és a verseny utáni vizsgálatunk kiderítette, hogy helyes döntést hoztunk: a felfüggesztés annyira megsérült, hogy lehetetlen lett volna továbbmennie vele."