Vágólapra másolva!
Nick Heidfeld és Heikki Kovalainen örül neki, hogy az FIA dupla DRS-zónával kísérletezik Kanadában, Jenson Button szerint viszont a verseny rovására mehet az újítás.

Idén először nem egy, hanem két DRS-zóna várja a mezőnyt Kanadában, ahol a célegyenes mellett a hátsó egyenesben is használható lesz a dönthető hátsó szárny. A versenyzők örömmel fogadták az FIA kezdeményezését, bár abban még nem biztosak, beválik-e az újítás.

"Lehet azzal érvelni, hogy két DRS-zóna már túl sok, de szerintem jó ötlet, hogy kipróbáljuk, legalább utána már tisztán látunk majd" - mutatott rá Nick Heidfeld. "Lehet, hogy többet nem vetjük be, ez is előfordulhat. Szerintem egy is elég lenne - de miért ne próbáljuk ki?"

Hasonló véleményen van a lotusos Heikki Kovalainen is. "Szerintem az FIA-nek mindenképpen érdemes felderítenie ezt a területet, nem szabad félniük a kísérletezéstől, még ha néhány dolog elméletben egy kicsit őrülten hangzik is" - fogalmazott a finn, aki szerint a dupla DRS-zóna jelentősen átformálhatja majd a verseny képét. "Az elmúlt évekhez képest nem a hajtű, hanem valószínűleg az 1-es kanyar, illetve az utolsó sikán lesz a fő előzési pont" - vélekedett.

Bár előzési zónából kettő, hozzájuk tartozó mérési pontból csak egy lesz Montrealban, így többen attól tartanak, hogy aki az első egyenesben megelőzi ellenfelét, az a másodikban a DRS segítségével könnyedén elhúzhat tőle, ami a szoros küzdelmek rovására is mehet.

"Az előzést segíteni fogja, de a versenyzést szerintem nem" - summázta véleményét Jenson Button. "Ahogy kijössz a célegyenes előtt lévő sikánból, újra használhatod a DRS-t, így elhúzhatsz attól, akit éppen megelőztél, és ő már nem tud visszatámadni" - magyarázta.