Vágólapra másolva!
Az olasz gyár a jövőben valamivel konzervatívabb stratégiát választ, hogy elkerülje a spanyol és török futamon látott kerékcseredömpinget.

Bár a Pirelli gyorsan kopó abroncsai és a keverékek közötti jelentős különbségek páratlan izgalmakat szolgáltattak idén, néhány verseny már-már követhetetlennek bizonyult a nézők - és néha a résztvevők - számára is. A gyár sportprogramját irányító Paul Hembery most elárulta, változtatnak eddigi agresszív hozzáállásukon, hogy normális szinten tartsák a kerékcserék számát.

"Arra törekedtünk, hogy versenyenként 2-3 kiállást lássunk, és eddig 2.5-ös átlagnál tartunk - úgyhogy összességében jól állunk" - mondta a szakember, aki a későbbiekben szeretné elkerülni az Isztambulban és Barcelonában látott kerékcseredömpinget.

Ezt a célt szolgálják a nemrégiben tartósabbá tett kemény keverékű gumik és az új közepesek is, melyeket pénteken Kanadában próbálhattak ki először a csapatok. A Pirellinél továbbá azt tervezik, hogy az évad során többször egymás melletti keverékeket bocsátanak majd a csapatok rendelkezésére, az elsődleges és az opciós gumik közötti különbség mérséklése érdekében - tehát a lágy mellé például nem a keményet, hanem a közepeset viszik el.

"Több versenyen is bevetettük a kemény gumit, de az élettartalma nagyon hasonló volt a lágyéhoz, ezért nem működött úgy, ahogyan szerettük volna" - magyarázta a szakember. "Ezen most változtattunk, a lágy és a kemény között azonban túl nagy volt a különbség teljesítmény tekintetében, így működésre kellett bírnunk a közepes keveréket, hogy betöltse ezt a rést."

A Pirelli szakembereinek célja, hogy megtalálják a kényes egyensúlyt, ahol a gumik még izgalmas versenyt eredményeznek, ám nem befolyásolják túlzott mértékben annak alakulását.

"Azt tartom a helyes középútnak, ha szerepet játszunk a stratégiai döntésekben, de mégsem mi vagyunk a döntő tényező a végső eredmény szempontjából - és jelenleg ez is a helyzet, hiszen idén eddig a legjobb autó és a legjobb versenyző nyert" - tette hozzá Hembery.