Vágólapra másolva!
Miután ezen a téren az elmúlt évek során lemaradtak az élcsapatok többségétől. A szélcsatornájukat is modernizálták.

A Renault vezérkara az enstone-i főhadiszállás bővítésének részeként jóváhagyta egy új, ultramodern szimulátor építését, a csapat ugyanis az elmúlt években lemaradt vetélytársai - főként a McLaren, a Red Bull és a Ferrari - mögött, amelyek egyre élethűbb berendezéseket használnak az autóik fejlesztéséhez és a versenyzőik gyakoroltatásához.

A Renault még az év vége előtt szeretné szolgálatba állítani a szimulátort. Emellett nemrég modernizálták a szélcsatornájukat, hogy az eddigi 50 százalékos helyett 60 százalékos méretarányú modellek befogadására is alkalmassá váljon. A Forma-1 hatályos sportszabályzata szerint legfeljebb ekkora modellekkel lehet dolgozni a szélcsatornában, kivéve, ha a csapat az egyenesfutási tesztelés céljából rendelkezésre álló négy nap valamelyikét négyórányi szélcsatorna-üzemidőre cseréli, mert akkor teljes méretű autókat is tesztelhet benne.

A Renault istállóját irányító Eric Boullier a napokban cáfolta azt a híresztelést, hogy a csapat új tulajdonosa, a Genii Capital késett az esedékes részletek befizetésével az autógyár felé. Arra azonban - miután a csapat jól indította a 2011-es szezont, de azóta elvesztette a lendületét - tett egy célzást, hogy átszervezhetik a menedzsmentet.

"2010-ben csak figyeltük a csapat működését. Nem akartuk kibillenteni az egyensúlyából, ehelyett az operatív hatékonyságot próbáltuk javítani" - mondta Boullier a L'Equipe-nek. "Most jött el az ideje, hogy gondoskodjunk a helyszínen dolgozó vezérkar megfelelő összetételéről."