Vágólapra másolva!
Miután a gyenge idénykezdet miatt szerdán megvált technikai igazgatójától, Nick Wirth-től, a Virgin Racing szakít egyedi, csak CFD-re épülő tervezési módszereivel is.

A Marussia Virgin szerdán közleményben jelentette be, hogy megválik a technikai programját az elmúlt két évben menedzselő Wirth Research-től, miután a csapatnak idén sem sikerült látványosan előrelépnie a rajtrácson, sőt, közvetlen ellenfeléhez, a Lotushoz képest jelentősen le is maradt.

"Arról döntöttünk, hogy saját kezünkbe vesszük a sorsunkat" - mondta a Marussia Virgin vezérigazgatója, Andy Webb. "Ennek megfelelően a technikai partnerünkkel az elmúlt hetek során folytatott egyeztetéseket követően kénytelenek voltunk beszüntetni az együttműködést."

1989-ben Wirth a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábbi elnökével, Max Mosley-val közösen megalapította a Simteket, majd 1996 és 1999 között a Benetton technikai igazgatója volt. Később tervezett egy robotkutyát, és 2009-re az ő cége, a 2003-ban alapított Wirth Research készítette el az Acura LMP1-es versenyautóját az American Le Mans Series-be.

Wirth már ennek az aerodinamikai kialakítását is a hagyományokkal szakítva, szélcsatorna nélkül, kizárólag számítógépes áramlástani modellezés (CFD) segítségével tervezte meg, és meggyőződése volt, hogy ez a viszonylag olcsónak számító technológia beválik majd a Forma-1-ben is. Az eredmények azonban nem őt igazolták, ezért a Virginnél hamarosan megkezdik egy szélcsatorna használatát is a fejlesztésekhez, bár Webb hangsúlyozta, hogy "továbbra is hisznek" a CFD-ben, amit ezután sem fognak mellőzni.

Wirth leváltásával párhuzamosan valószínűleg nagyobb szerepet szánnak a Forma-1-ből a 2008 szingapúri ütközésbotrány miatt évekre eltiltott Pat Symonds-nak, a Renault egykori technikai igazgatójának, aki jelenleg tanácsadóként dolgozik náluk. Emellett saját bázist is fognak létesíteni, valószínűleg az Arrows és a Super Aguri régi, Leafildben található főhadiszállására költözve be.

A Virgin Racingben múlt novemberben részesedést vásároló orosz autógyár, a Marussia tartja magát ahhoz a céljához, hogy 2014-ben, az első Orosz Nagydíj évében a csapat már képes legyen a dobogós helyekért harcolni.

Ehhez sajtóértesülések szerint a Force Indiáéhoz hasonló technikai együttműködésbe szeretnének kezdeni a McLarennel és a Mercedesszel. Megvásárolnák tőlük a teljes hajtásláncot, beleértve a motort, a sebességváltót, a KERS-t és a hátsó felfüggesztést is. Ez visszakézből súlyos csapást mérne jelenlegi motorszállítójukra, a Cosworth-re, amellyel állítólag egy másik partneristállója, a Williams is szakítani akar, hogy a Renault-hoz pártoljon át.

A következő hónapok során azonban a Virgin még a Wirth Research által kidolgozott fejlesztések bevetésével szeretné utolérni a Lotust. "Mivel jövőre alig fognak változni a szabályok, bízunk benne, hogy az eredetileg a (2012-es) MVR-03-hoz tervezett újítások egy részét is felszerelhetjük az idei autónkra" - mondta Webb.

A csapat idei legjobb eredménye Jérome D'Ambrosio Monacóban elért 15. helyezése volt.