Vágólapra másolva!
Az olasz gumigyártó szerint a szurkolókat megfosztotta egy remek végjátéktól az a szabály, amely engedélyezi, hogy a verseny megszakítása közben kereket cseréljenek.

A Monacói Nagydíj végén hatalmas küzdelem alakult ki az első helyért Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Jenson Button között. Külön pikantériája volt a helyzetnek, hogy az élen haladó Vettel gumijai voltak messze a legelhasználtabbak, mert csak egyszer cserélt kereket. A mögötte haladó Alonso eggyel, Button pedig kettővel többször járt akkor már a bokszban. Az üldözőknek frissebb abroncsaik miatt esélyük lehetett volna egy jobb helyezésre is.

Aztán bekövetkezett Vitalij Petrovék tömegbalesete, és egy rövid biztonsági autós szakasz után félbeszakították a versenyt, a rövid pauza alatt pedig a szabályok szerint a csapatok szabadon kereket cserélhettek. Így elmaradt az izgalmas finálé, mivel Vettel is új gumikat kapott, és azokon elhúzott üldözőitől az újraindítást követő hat körben.

A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery szerint a szurkolókat megfosztották az első helyért zajló izgalmas csatától, ezért szerinte meg kellene változtatni a piros zászlóra vonatkozó szabályokat, hogy ne lehessen kereket cserélni a kényszerszünetek során.

"Megértem a biztonságra vonatkozó érveket, de én inkább a szurkolók szemével gondolok erre, hogy őszinte legyek" - nyilatkozta Hembery az Autosportnak.

"Sokan rám kiabáltak a hajókról az öbölben, hogy miért cserélhetik ki a kerekeket? Ez valamit elvett a versenytől - a nagy kérdés az volt, hogy kibírták-e volna (Vettel gumijai). Ez volt az, amire mindannyian kíváncsiak voltunk, az adta volna az izgalmat hat körrel a verseny vége előtt, hogy Sebastian eléri-e (a gumik elhasználódására vonatkozóan) a szakadékot."

Forrás: AFP/Valery Hache
Vettelnek kapóra jött a verseny megszakítása, lecserélhette 60 kört futott kerekeit

"Nem igazán értjük a szabályt, talán meg kéne kérdeznünk a csapatokat, hogy szerintük engedni kellene-e a kerékcserét. A versenytáv megmaradt, nem hosszabbították meg. Az autók megálltak, és bent volt a biztonsági autó is. Tényleg nem értem, hogy miért engedték meg a kerékcserét, de talán nem tudok valamiről."

Hembery szerint a piros zászlóig az jelentette a Monacói Nagydíj sava-borsát, hogy az első három pilóta eltérő stratégiát választott.

"Úgy gondolom, kár volt a piros zászlóért, mert ha nem cseréltek volna kereket, harcolniuk kellett volna a legvégéig, mivel mindhárman eltérő stratégián voltak, és a gumik elhasználódása és előélete nagyon különböző volt. Milyen kár, hogy nem láthattuk a stratégiai játék fináléját!" - tette hozzá Hembery.