Vágólapra másolva!
Az olasz gumigyártó szerint sokféle taktikát láthatunk maja a vasárnapi Monacói Nagydíjon.

Idén a Pirelli első alkalommal hozta el egy versenyre a szuperlágy gumikat, a másik használható keverék a lágy gumi lesz.

"Monaco olyan pálya, ahol az oldalkúszás és a kerekek kipörgése sok nehézséget okoz" - nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója. "A lassú kanyarokból való kigyorsítások során gyakran előfordul, ezért a gumiknak nagy tapadást kell biztosítaniuk. Emiatt választottuk ide a szuperlágy és a lágy keveréket, akárcsak Kanadába. Ha túl kemény gumit hozunk, és nincs meg a kellő tapadás, a kerekek állandóan kipörögnek, amitől a kopásuk is felgyorsul."

Míg korábban azt állították, hogy a szuperlágyak legfeljebb 15 kört fognak bírni, a csütörtöki szabadedzések ezt megcáfolták, Sebastian Vettel például úgy tudott 22 kört menni velük egyhuzamban, hogy közben alig romlottak a köridői. A Pirelli erre alapozva most abban bízik, hogy láthatunk majd néhány radikális gumistratégiát a vasárnapi futamon. Hembery szerint a két kiállásos taktika lesz a nyerő, de az nem világos, hogy a lággyal vagy a szuperlággyal lesz-e érdemesebb elrajtolni.

"Ha a Q2-ben lennék (tehát nem lenne benne a top 10-ben az időmérőn), akkor megpróbálnék úgy előrébb kerülni, hogy a lággyal rajtolnék, a verseny elején egy hosszú etapot teljesítenék vele, hogy megelőzzem az előttem rajtolókat, aztán a végén tenném fel a szuperlágyakat, amikor már az alacsony üzemanyagszint miatt megvan a kellő gyorsaság" - magyarázta Hembery.

"Itt a pályán elfoglalt pozíció kiemelt fontosságú, de néhányan most az egyszer kénytelenek lesznek a többiekétől nagyon különböző stratégiát alkalmazni, és talán nem csak a tömeget követni."

Hembery szerint a Pirellinél pontosan eltalálták a lágy és a szuperlágy gumik elhasználódási szintjét, mert így a csapatoknak sok fejtörést okoz a helyes stratégia kiválasztása a versenyre.

"Láttuk, hogy a lágy gumik jól elhasználódnak, ezt akartuk" - tette hozzá. "Nem akartuk, hogy túl sokáig tartsanak, mert akkor olyan szituáció alakulna ki, hogy túl stabilak, és hosszú ideig tartanak, úgy pedig a versenyzők nem állnának ki többször a bokszba, hogy kiaknázzák a teljesítményükből fakadó előnyüket. De úgy tűnik, nem ez a helyzet.

"Elégedettek vagyunk, hogy a lágy gumik jól teljesítettek, és azt várjuk, hogy 30 kört, vagy még többet lehet majd menni velük ".

Hembery aztán rátért a szuperlágy abroncsokra is. "Jelenős mértékű az elhasználódásuk. Az időveszteség ettől nagyon nagy, és ez arra kényszerít, hogy a versenyzők a lágyat tegyék fel, ez pedig pontosan az, amit el akartunk érni. Valójában nem a gumik kopása, hanem a teljesítményük a kérdés. Hirtelen jön el az a pont, amikor durván lelassulnak."