Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton tudni véli, hogy miért sokkal gyorsabb a Red Bull az időmérőn, mint a versenyen - és tett egy érdekes megjegyzést a diffúzorok használatáról is.

A McLarennél úgy vélik, rájöttek az egész bokszutcát mostanában foglalkoztató legnagyobb talány nyitjára, és már tudják, hogy a Red Bullnak miért van sokkal nagyobb előnye az edzéseken, mint a versenyeken. Sebastian Vettel a múlt hétvégi Spanyol Nagydíj időmérőjének végén 7 tizedmásodpercet vert Lewis Hamiltonra, akit azonban vasárnap délután nem tudott lerázni, és csak 6 tizeddel előtte szelte át a célvonalat.

Bár a Williamsen, a Virginen és a Hispanián kívül már az összes csapat úgynevezett "forró befújásos" motorüzemmódot használ az időmérőn, hogy a kipufogón át a diffúzorba áramoltatott nagy energiájú gáz segítségével növelje a leszorítóerőt, Lewis Hamilton szerint ebben a Red Bull jár az élen. Emellett az is hozzájárul a fölényükhöz, hogy edzéskörülmények között többet hoznak ki a gumikból.

"Az autók manapság, a befújt diffúzorral, a különféle üzemmódokkal és hasonló dolgokkal másképp bonyolultak, mint régen" - mondta. "Úgy tűnik, (a Red Bullnál) a Q3-ban bekapcsolnak valamit, amivel hirtelen rengeteg időt nyernek."

"De a versenyen is stabilabb az autójuk gázadásnál. A barcelonai 3-as és az utolsó kanyart padlógázzal vették be az időmérőn, mi viszont általában csak hasonló tempóval tudtunk elfordulni bennük, mint a versenyen. Ez nagyon sokat számít."

"Ők készítettek először diffúzorba vezetett kipufogót, és akárcsak a Brawn GP, amikor annak idején kitalálta a dupla diffúzort, is tartós előnyre tettek szert ezzel. Egyelőre mindenki kénytelen utánuk loholni."

Hamilton emellett megerősítette, hogy a versenyzőknek is alkalmazkodniuk kell az időmérőn használt motorüzemmódhoz, amelytől a diffúzorba áramló gáznak köszönhetően egy csapásra megnő az elérhető kanyarsebesség.

"A rajt mellett alighanem az időmérő lett a nagydíjhétvégék második legizgalmasabb része" - mondta. "Nagyon jó, különösen mostanában. A motort ilyenkor régebben csak a legerősebb üzemmódba kellett kapcsolnunk, de manapság van egy olyan beállítása is, amely a legnagyobb leszorítóerő elérésére szolgál."

"Ez jópofa. Meredekebbre döntjük az első szárnyat is, és hirtelen durván megnő a leszorítóerő, ezért őrült tempóban dobhatjuk be az autót a kanyarokba. Már alig várom, hogy elkezdődjön az időmérő."

Hamilton a McLaren jó versenytempójára építve bízik benne, hogy Monacóban legyőzheti a Red Bullokat, de nem tagadja, hogy ehhez meg kellene szereznie a pole pozíciót.

"A versenyen borzasztóan nehéz megelőzni őket, mert az autójuk nagyon gyors. Ráadásul az is segíti őket, hogy fantasztikusak a bokszkiállásaik, úgyhogy igen, az időmérőkön kellene gyorsulnunk" - ismerte el.