Vágólapra másolva!
Adrian Newey utólag elismeri, hogy a Red Bullnak több erőforrást kellett volna áldoznia saját KERS-ének kifejlesztésére, amivel még mindig küszködnek.

A Red Bullnak az év eleje óta állandó gondjai vannak akkumulátoros regeneratív rendszerével, a KERS-szel, szinte nincs is olyan hétvége, hogy mindkét autójukban jól működjön. A múlt hétvégi Spanyol Nagydíj utolsó harmadában Sebastian Vettelnek is többek között azért kellett keményen védekeznie Lewis Hamiltonnal szemben, mert a KERS-e rakoncátlankodott.

Utólag a csapat technikai igazgatója, Adrian Newey számára is világossá vált, hogy a Red Bullnak az erőforrásai nagyobb részét kellett volna a hibrid rendszer fejlesztésére fordítania. "Ez nem a mi szakterületünk. Mi kasztnitervező cég vagyunk, nem specializálódtunk a KERS-re" - mondta Monacóban. "Az ezzel foglalkozó részlegünk meglehetősen kis létszámú, utólag azt gondolom, túl kicsi. Ráadásul az ilyen fejlesztéseknek nagy tehetetlenségük van, ezért nehéz gyorsan reagálni egy felmerülő problémára."

Newey elárulta, hogy a Red Bull a Magneti Marelli két évvel ezelőtti KERS-éből indult ki, amit akkor többek között a Renault és a Ferrari által is használt, de erre az évre házon belül fejlesztette tovább.

"A KERS bonyolult technológia, átfogó kutatást és fejlesztést igényel" - magyarázta Newey. "Bár eredetileg a Magneti Marelli pár évvel ezelőtti rendszerét vettük alapul, átalakítottuk, hogy passzoljon az autónkba, és ez gondokat okozott. Úgy tűnik, nem könnyű teljesen megszabadulunk ezektől. Reméljük, rájöttünk, hogyan oldjuk meg a problémát, de még folyamatosan tanulunk róla újdonságokat."

Vettel KERS-e Barcelonában a vízhűtés hibája miatt melegedett túl.