Vágólapra másolva!
Aldo Costának valószínűleg a Ferrari idei gyenge szereplése miatt kellett felállnia. Ezzel párhuzamosan az istálló technikai részlege átalakult, három részre bontották.

A Ferrari idei vesszőfutása különösen látványos volt a legutóbbi futamon Barcelonában, ahol Fernando Alonso egy remek rajtot követően a verseny első harmadában még vezetett, de aztán végül körhátrányban, csak az ötödik helyen ért célba. A spanyol pilóta csapattársa, Felipe Massa még rosszabbul szerepelt: a tizedik helyen haladt, amikor egy váltóhiba miatt fel kellett adnia a futamot.

A Forma-1 történetének legsikeresebb istállója idén eddig csak egyszer örülhetett dobogós helyezésnek, a konstruktőrök versenyében pedig már 110 pont a lemaradásuk az éllovas Red Bull istállóval szemben.

Aldo Costa leváltásával párhuzamosan a Ferrari némileg átstrukturálta a szervezetét, a kasztniért már Pat Fry, a csapat korábbi vezető versenymérnöke felel, akit eddigi pozíciójába a tavalyi világbajnoki vereség miatt menesztett Chris Dyer helyett neveztek ki. Ő és a gyártásért felelős Corrado Lanzone, valamint a motor- és elektronikai fejlesztésekért felelős Luca Marmorini ezután közvetlenül a csapatfőnöknek, Stefano Domenicalinak tartozik jelentési kötelezettséggel.

A most leváltott, 1961-es születésű Costa még a Minardi főtervezőjeként kezdte karrierjét a Forma-1-ben, 1988-ban, s egy évvel később már a csapat technikai igazgatója lett. 1995-ben csatlakozott a Ferrarihoz, 1998-tól a csapat főtervezőjének, Rory Byrne-nek lett az asszisztense, így fontos szerepe volt az istálló öt világbajnoki címében a 2000-es évek első felében.

Amikor Byrne 2004 végén nyugdíjba ment, Costa vette át a pozícióját, de 2006-tól már a Tervezési és Fejlesztési részleg vezetője lett, főtervezőnek ekkor Nicholas Tombazist nevezték ki. Costa 2007 végétől töltötte be a technikai igazgatói posztot, a Ferrari közleménye szerint ezután "új feladatot" fog kapni a csapaton belül. Ugyanezt mondták Dyerre és elődjére, Luca Baldisserrire is, amikor leváltották.