Vágólapra másolva!
A gumigyártó sportrészlegének vezetője szerint a négy vagy annál több gumicsere pilótánként már "túl sok" egy verseny alatt.

A legutóbbi versenyhétvégén, a Török Nagydíjon rekordszámú, pilótánként akár négy gumicsere is volt a gyorsan kopó abroncsoknak köszönhetően. Paul Hembery, a Pirelli motorsport részlegének igazgatója úgy véli, hogy "ez már túl sok", szerinte az idei versenyek közül a Kínai Nagydíj volt a legjobb, ahol a legtöbben kétszer-háromszor álltak ki kerékcserére.

"Csak négy keveréket használhatunk (szuperlágy, lágy, közepes és kemény), ami meglehetősen kevés, hogy mind a húsz pályán az általunk ideálisnak tartott kétkiállásos taktika jöjjön össze. Ehhez legalább 10-12 különböző keménységű komponenst kéne készítenünk. Sokat kell még tanulnunk és fejlődnünk nekünk is, a szezon előtt mindössze négy hetünk volt tesztelésre a csapatokkal, öt fok körüli hőmérséklettel, ami nem könnyítette meg a dolgunkat. Ettől függetlenül azt hiszem, hogy meglehetősen megbízható gumikat sikerült gyártanunk" - nyilatkozta a Spanyol Nagydíj helyszínén Hembery.