Vágólapra másolva!
Úgy tűnik, az idei legjobb autónak is van egy Achilles-sarka, mégpedig a kinetikus energiatároló-rendszer. Adrian Newey, a Red Bull főtervezője a KERS-ről és a flexibilis első szárnyról is beszélt újságíróknak.

Newey a Kínai Nagydíjon bevallotta újságíróknak. hogy a KERS fejfájást okoz a csapatának. Ez meg is látszott a szombati napon, ugyanis Mark Webber autójában már délelőtt gondok adódtak a KERS kábelkötegével, és utána az időmérőn sem tudta használni a hibrid rendszert, emiatt a Q2-be sem jutott be.

"A KERS integrálása a többi rendszerbe jelenti a fő problémát" - vallotta be Newey, aki nem nagyon kedveli az új technológiát, de beletörődött, hogy idén használniuk kell az általa nyújtott teljesítménytöbblet miatt.

Elmondása szerint nagy kihívás volt úgy elhelyezni az autóban, hogy az aerodinamikára csak minimális hatással legyen.

"Az olyan független csapatoknak, mint mi, ez fejfájást okoz. A mi KERS-ünk a 2009-es KERS-en alapul."

Newey azt is elárulta, hogy az RB7 titka nem a flexibilis első szárny. A brit az Auto Bildnek elárulta, hogy az egész futóműkoncepció tehet arról, hogy úgy tűnik, az első szárnyuk közelebb van az aszfalthoz, mint a vetélytárs autókon.

"Nem arról van szó, hogy a szárny hajlik-e, vagy sem. A titok abban rejlik, ahogy az egész autót megterveztük. Azért tűnik úgy, hogy az első szárnyunk mélyebben van, mint a McLarené, mert ők az autót teljesen ellentétes módon tervezték: nekik magasabban van az eleje, és alacsonyabban a hátulja."

"Azt vettem észre, hogy azok a csapatok akarják betiltatni a szárnyunkat, amelyek a McLaren filozófiája szerint tervezték meg az autójukat. Pedig az ő döntésük volt, hogy azt az utat választották."

Newey végezetül azt is elmondta, hogy nem tervezik lemásolni a Lotus Renault különleges, előre kivezetett kipufogóját.

"Hallottuk télen, hogy a Renault ezzel próbálkozik. Nem vesztegettük az időnket arra, hogy ilyen irányba fejlesszük a kipufogót. A saját rendszerünkre koncentráltunk, mert biztosan tudtuk, hogy az működni fog."

Forrás: AFP