Vágólapra másolva!
Nehéz időmérő edzésen van túl a Lotus Renault-istálló, Heidfeld csak a 16. lett, Petrov autója pedig elromlott a Q2 végén.

Az istálló ennek ellenére bizakodó, mert az autó gyorsnak tűnik Sanghajban, és a végsebességük is a legjobb a közel 1,2 kilométeres hátsó egyenesben.

"Nagyon szomorú vagyok, hogy ez történt, miután a Q2-ben olyan gyors kört futottam, ami a negyedik helyre repített. Az autóból eltűnt az erő, és megálltam a pálya szélén. A pálya egyre gyorsabbá vált, reggel óta folyamatosan javítottam az időeredményemen, jól mentek a dolgok. A motorprobléma miatt nem tudtam lemenni a pályáról, és ez az időmérő edzésem végét jelentette. Ami pozitív, hogy az autó gyorsnak tűnik, remélem, a tizedik helyről előrébb tudok majd jutni vele" - mondta Petrov.

"Nagyon frusztráló a 16. helyről indulni, mert úgy gondolom, ez nem reprezentálja jól a sebességünket. Mindig egy kört szoktunk menni a lágy gumikkal a Q2-ben, de a piros zászló azt jelentette, hogy nagyon zsúfolt lett az utolsó pár perc. Elöl kellett volna lenni a sorban a bokszutca lámpájánál, mert így nem volt elég idő, hogy körbeérjen az ember, és áthaladjon a vonalon, mielőtt leintik az edzést. Sikerült egy kört mennem azért, de a forgalom hátráltatott, beragadtam, nem volt tiszta kör. Ahogy már mondtam, a versenytempónk sokkal jobb, mint ez az időmérős helyezés, de a 16. helyről indulni nem lesz könnyű. Ez egy olyan pálya, amin lehet előzni, remélhetőleg jó rajtom lesz az elmúlt két versenyhez hasonlóan, és harcolhatok a pontokért" - tette hozzá Nick Heidfeld.

"A rossz időmérős teljesítményünk azt is jelenti, hogy több gumink maradt, mint az szokásos. Meg tudtunk takarítani egy-egy extra szett lágy gumit a versenyre mindkét autónak. Azt hiszem a versenytempónk jobb lesz, mint az időmérős, még akkor is, ha Vitalij jó tempót diktált. Tudjuk, hogy az autónk jól tud elrajtolni, nagyon jó a sebessége az egyenesben, és a gumikkal is kíméletesen bánik. Nincs ok arra, hogy miért ne tudnánk a pontokért harcolni. Nick ideje a Q1-ben azt mutatta, hogy gondjai lehetnek a Q3-ba kerüléssel, azért azt szerettük volna a Q2-ben, hogy a legvégén menjen, amikor a pálya állapota a legjobb. Aztán Vitalij autója miatt előkerültek a piros zászlók, pont a legrosszabb pillanatban, utána Nick sűrű forgalomba került a Q2 végén. Még vizsgáljuk, mi történt Vitalij autójával. Az világos, hogy elvesztette az erejét, és a motor tönkrement. Azt hisszük, a motor levegőellátása mondta fel a szolgálatot. Nem lehetett újra beindítani a motort, az autó sebességben volt, ezért nem lehetett letolni a pályáról" - mondta az időmérő után Alan Permane, a Lotus Renault főmérnöke.

Forrás: AFP