Vágólapra másolva!
A Ferrarinál kiábrándultan vették tudomásul, hogy nem kerültek közelebb Malajziában sem az éllovas Red Bullhoz. Több mint egy másodperc a hátrányuk.

Felipe Massa mindkét pénteki szabadedzésen a hatodik helyet szerezte meg.

"Ha abból indulunk ki, ahogy ma teljesítettünk, úgy tűnhet, hogy nehéz dolgunk lesz ezen a hétvégén, de amit csak lehet, megteszünk, hogy minél közelebb kerüljünk a legjobb időhöz. Ma nem a legjobban alakultak a dolgok, most azon dolgozunk, hogy megtaláljuk a megfelelő beállításokat, úgyhogy meglátjuk, mire jutunk. Egy olyan pályán, mint ez, ahol változó időjárással és erősebb gumikopással kell számolni, több tényező is alakíthatja a küzdelmet, ezért nem elég a leggyorsabbnak lenni. Ma sokat foglalkoztunk az aerodinamikai beállításokkal, hogy rájöjjünk, miért nem működött az elképzelésünk Ausztráliában."

"Ez még csak a szezon eleje, most még nem vagyunk elég gyorsak ahhoz, hogy a győzelemért vagy a pole pozícióért harcoljunk, de ez nem jelenti azt, hogy bedobjuk a törülközőt. Minél hamarabb rá kell jönnünk, mit kell tennünk ahhoz, hogy csökkentsük a szakadékot azok között, akik eddig jobb munkát végeztek, mint mi" - nyilatkozta a Ferrari brazil pilótája a két szabadedzés után.

Forrás: Ferrari
Alonso a csapattársánál is gyengébben teljesített, délelőtt és délután is a kilencedik lett

"Arra számítottam, és reménykedtem is benne, hogy gyorsabb leszek, főleg a két élen végzett csapathoz képest. Meglátjuk, ma este és holnap mennyit tudunk fejleszteni az autón. Nem elég jó a tapadás, és a gumik is gyorsabban kopnak, ez látható volt a második edzés végén, amikor a legtöbben tele tankkal mentek, nem mi voltunk az egyetlen csapat, akinek gondjai voltak. Ha a verseny szárazon fut majd, nehéz lesz megtalálni a legjobb stratégiát. A lágy keverékű gumi jobban tapad és gyorsabb is, viszont nagyon erősen kopik. A kemény lassabbnak tűnik, eleinte masszívabbnak érződik, mégsem bírja sokkal tovább, mint a másik. Mindenre készek vagyunk ezen a hétvégén. Az előző két napban a szabadedzésig folyamatosan esett, ha ez így lesz a következő két napban is, bármi előfordulhat" - mondta Alonso a P2-t követően.

"Sok munkát adott nekünk a szabadedzés. A szokásos feladatok mellett egy komplett aerodinamikai elemzést folytattunk, hogy annyi adatot gyűjtsünk az autó kezelhetőségéről, amennyit csak lehetséges. Elértük a célt, a programot a tervek szerint végrehajtottuk. Most itt az ideje, hogy elemezzük az eredményeket, és megtaláljuk a válaszokat a kérdéseinkre. Ez mind fontos, hogy megtaláljuk az autó fejlesztésének helyes irányát. Miután ezzel végeztünk, nekiláthatunk a megszokott pénteki feladatoknak, a beállítások optimalizálásának és a két abroncs közötti különbség megismerésének. Ezen a hétvégén nem pihennek majd a srácok a bokszban, a gumik sokkal jobban kopnak, mint Ausztráliában. Új helyzetet teremthet az eső, amit vasárnapra jósolnak. A feladatunk nem sokban különbözik az előző versenytől: meg kell próbálnunk kihozni a legtöbbet a rendelkezésünkre álló lehetőségekből" tette hozzá Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója.