Vágólapra másolva!
Az olasz gumiszállító arra figyelmeztette a csapatokat, hogy egy esetleges eső után felszáradó pályán ne hagyják fönt sokáig az esőgumikat, mert azok abszolút alkalmatlanok a száraz pályás használatra.

Korábban sokszor előfordult a Bridgestone gumikkal, hogy a versenyzők - megspórolva egy felesleges bokszkiállást - az esőgumin húzták ki azt az időszakot, amíg az ideális ív felszáradt egy eső után, és egyből a mintázat nélküli slick gumikra váltottak.

Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója azonban most azt kérte a versenyzőktől, hogy a felszáradó pályán haladéktalanul váltsanak majd átmeneti, intermediate gumikra.

"Nem hiszem, hogy meg lehet tenni, hogy valaki esőgumikról közvetlenül váltson slickekre, mert a mi esőgumink tényleg esőgumi, nem működik megfelelően száraz pályán, hamar felhólyagosodik" - nyilatkozta Hembery az AP hírügynökségnek.

Hembery valószínűleg tudja, mit beszél, ugyanis múlt hétvégén Isztambulban Pedro de la Rosával tesztelték a melegben a Pirelliket, és ott a háromból két napon esett az eső.

A Pirelli szerint egyébként a száraz gumik közül a lágy keverék (sárga jelölés) körönként 1,2 másodperccel gyorsabb a keménynél (ezüst) Sepangban, de csak 8-10 kört bírnak majd ki a versenyen. Tegnap megírtuk, hogy a lágy gumi oldalán egy sárga csík is lesz Malajziában, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni a keménytől.

"Ma a versenyzők kipróbálták az új extrakemény keverékű guminkat is, és kedvező visszajelzéseket adtak róluk, de óvatosnak kell lennünk, nem szabad olyan gumikat készítenünk, amelyek túl konzervatívak. Figyelembe véve a mai magas hőmérsékletet, elégedettek vagyunk azzal, ahogy a dolgok ma alakultak, három kiállással számolunk a versenyen. Érdekes taktikai húzás lesz a csapatoktól, hogy melyik gumin mennek majd a kvalifikáción" - tette hozzá Hembery.