Vágólapra másolva!
A csúcstechnológiájú bukósisakok szinte minden hatástól megvédik a versenyzőket, de mindig van mit csiszolni a technikán. Idén elkészült az FIA új szabványos sisakja.

Hagyományos bukósisaknak látszik, mégis sokkal többet tud a megszokottnál az FIA által előírt irányelvek szerint fejlesztett új modell. Az 1200 gramm tömegű karbonszálas héj deformáció nélkül kibírja egy ötvenöt tonnás tank súlyát és harminc percen át ellenáll 800 °C-os hőhatásnak, miközben belül nem emelkedik 70 °C fölé a hőmérséklet.

Az új 8860-as típusú versenysisak az Arai és az FIA közös fejlesztőmunkájának eredménye. Különlegessége a plexit védő zylon nevű szintetikus polimerből készült védőcsík, amely a leggyengébb részen nyújt védelmet. A 2009-es Magyar Nagydíjon Felipe Massa azért szenvedett súlyos sérüléseket, mert egy elszabadult rugó éppen azon a ponton találta el a sisakját, ahol a plexi a külső burkolattal találkozik.

A zylonnak a szénszálnál sokkal kedvezőbb az energiaelnyelő képessége, elsősorban mégis jó "teljesítmény/tömeg" aránya miatt esett rá a választás. Segítségével minimális, hetvengrammos súlytöbblettel duplázhatták meg a sisak ellenálló képességét. Zylonból golyóálló mellényeket és versenymotorcsónakokat gyártanak, de a Forma-1-ben sem ismeretlen az anyag: 2007 óta ebből készül a cockpitek bevonata.

Forrás: Arai