Vágólapra másolva!
A Maláj Nagydíj egyike azoknak a pályáknak, ahol a Red Bull is kénytelen lesz használni a kinetikus energia visszanyerő rendszert.

Az Ausztrál Nagydíjon megbízhatósági problémák miatt be sem került a KERS a Red Bull autóiba, de Sebastian Vettel így is képes volt megnyerni az időmérőt, majd a versenyt is. A Red Bulltól származó információk szerint csak a hosszú egyenessel rendelkező pályákon fogják bevetni a rendszert, a következő verseny pedig éppen ilyen.

Christian Horner csapatfőnök szerint a Maláj Nagydíjon mindenképpen szükség lesz a mozgásienergia-visszanyerő rendszer körönként 6,6 másodpercig elérhető plusz teljesítményére ahhoz, hogy megtartsák vezető pozíciójukat.

"A tervek szerint Malajziában már használni fogjuk a KERS-t" - nyilatkozta Horner az autosport.com-nak. "Ausztráliában csak egy rövid szakasz vezet az első kanyarig, ott kevésbé érvényesült volna (a rajtnál) a hatása, de Malajziában van egy elég hosszú egyenes az első forduló előtt, ott szükség lesz rá, úgyhogy minél hamarabb igyekszünk beépíteni az autókba. El akartuk kerülni, hogy a KERS miatt hibásodjanak meg az autók, ezért vettük ki a szabadedzés után, de nem akartuk, hogy a többiek számoljanak ezzel, ezért nem mondtuk el senkinek, és úgy tűnt, egyszerűen nincs szükségünk rá. Szórakoztató volt hallgatni a pletykákat arról, hogy egy könnyebb, csak a rajtnál használható rendszert építettünk be" - tette hozzá.

Forrás: AFP
Webbernek a rajtnál jól jött volna a KERS