Vágólapra másolva!
Általánosan elterjedt vélemény az istállók körében, hogy még korai véleményt mondani az idén bevezetett újításokról: a KERS-ről, az állítható hátsó szárnyról és az új Pirelli-gumikról.

Az istállók úgy vélik, a hétvégén megrendezett melbourne-i futam nem volt elég ahhoz, hogy valódi képet kapjunk a technikai fejlesztésekről. A futamon viszonylag kevés előzés volt, ráadásul Sebastian Vettel dominanciája egész hétvégén megkérdőjelezhetetlen volt.

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali az Autosportnak arról beszélt, hogy szerinte még várniuk kell az ítélettel: A hátsó szárny hatása nem volt nyilvánvaló. Egyrészt azért, mert a célegyenes nem volt elég hosszú, másrészt azért, mert KERS-szel lehetett védekezni ellene. Szükségünk van rá, hogy jobban megértsük a helyzetet a gumik kopásával együtt, ezek a faktorok döntőek lesznek a stratégia meghatározásakor.

"Mi nem használtunk KERS-t, ezért erről nem tudok nyilatkozni, de a gumik révén egy új elemmel növekedett a versenystratégiák összetétele. A szárnyak eddig nem tettek hozzá sokat a versenyhez, de ez a legrövidebb célegyenes a naptárban, így pillanatnyilag még túl korai lenne ítéletet mondani - tette hozzá Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

A Ferrari pilótája, Felipe Massa is hasonló véleményen van, pedig a versenyen ellene is használták a szárnyat (Button), és ő is Buemi ellen. "Ha nincs a KERS, meg az állítható szárny, akkor ugyanolyan autóink vannak, mint tavaly. A szárnyakat azért vezették be, hogy megkönnyítsék az előzést, és ebből a szempontból jobb versenyünk volt, mint amit a múltban megszokhattunk. A KERS-t már korábban is használtuk, a gumik azonban különbözőek, meg kell értenünk, hogyan bírhatjuk őket teljesen munkára"- mondta a brazil versenyző.

Forrás: AFP