Vágólapra másolva!
A Bahreini Nagydíj törlése kérdésessé teszi Ecclestone álmának, a húszfutamos világbajnokságnak megvalósulását.

Bernie Ecclestone-t a közelmúltban hangos kritika érte a bahreini események kezelése kapcsán, hiszen a Forma-1 vezetője az országra bízta annak eldöntését, meg akarják-e tartani az eredetileg március 13-ára tervezett versenyt. Bírálói szerint ahelyett, hogy a tüntetések alakulásával és halálos áldozataival kapcsolatban kritikus véleményt megfogalmazva a futamot lemondta volna, taktikázni kezdett a verseny későbbi megrendezése és az Arábiából származó bevételeinek megtartása reményében.

Ecclestone azóta kijelentette, nem vasalja be a jogdíjat a bahreinieken, a veszteségeket a Formula One Management (FOM) és a csapatok közösen viselik - ez előrevetítette, hogy a bahreini események rendeződését követően a futamnak helyet fognak szorítani a 2011-es versenynaptárban. A probléma az, hogy amíg nem rendeződik a politikai helyzet, addig az időpontról sem lehet tárgyalni.

Bahrein már a halasztással is mindenképp veszít. A szezon első futamát mindig fokozott érdeklődés övezi, a Bahreini Nagydíjat ráadásul - a korábbi évek ausztrál nyitófutamával szemben - az európai nézők számára alkalmasabb, délutáni időpontban közvetítették.

Mióta a spanyol El Pais újság beszámolt az Európa Nagydíjnak 2011. június 26-án helyet adó valenciai pálya körüli fizetési nehézségekről, megindult a spekuláció a június végi időponttal kapcsolatban. Az viszont alighanem túl korai lenne a még mindig forrongó arab ország számára, másrészt - noha Dél-Spanyolország sem enyhe nyarairól híres - a nyár közepén ember és gép számára egyaránt elviselhetetlen forróság fogadná a Forma-1-et a sivatagi pályán. Ennél a forgatókönyvnél mi sokkal valószínűbbnek tartunk egy év végi időpontot. Talán az idénynyitóból - ecclestone-i álomként huszadik futamként - idényzáróvá avanzsálható országnak a rendezés végül pozitív mérleget hoz.