Vágólapra másolva!
A Pirelli nem csinált titkot abból, hogy ők mely pályán ütnék nyélbe legszívesebben az utolsó 2011-es szezon előtti tesztet abban az esetben, ha a március 3. és 6. között tervezett bahreini gyakorlás meghiúsulna. Az olasz gumigyár motorsport-igazgatója, Paul Hembery elmondta, ő a franciaországi Paul Ricard pályát tartaná a legjobb teszthelyszínnek, ahol valószínűleg az esős gumik kerülnének középpontba. A pilóták mindeközben a Pirelli köztes esős gumijait dicsérik Barcelonában.

"Ha lehetőség lenne rá, hogy a Paul Ricardra menjünk tesztelni, ahol a csapatok nagy valószínűséggel kipróbálhatnák a vizes pályára alkalmas abroncsainkat, akkor tisztán a gumik szempontjából szerintem ez lenne a legideálisabb megoldás"- állt elő egy némileg váratlan megoldási javaslattal a Pirelli szakembere a bahreini teszt esetleges pótlása kapcsán.

"Ha visszajönnénk ugyanide (Barcelonába - a szerk.), vagy Jerezbe, az semmi extra információval nem szolgálna számunkra a gumik viselkedését illetően. Ha már nem a Paul Ricradra megyünk, akkor én Abu-Dzabit javasolnám, ahol melegebb van, mint Európában"- tette hozzá Hembery, aki ezt követően kicsit részletesebben is kifejtette álláspontját a bahreini teszt esetleges pótlásának kérdésében.

"Fantasztikus lenne, ha szimulálni tudnánk egy esős versenyt a hátralévő tesztnapok valamelyikén. A legjobb az lenne, ha egy igazi felhőszakadást kapnánk a nyakunkba és aztán egy fokozatosan felszáradó pályát. A csapatok így kipróbálhatnák az esős, majd az intermediate (köztes esőgumi - a szerk.) és a slick (száraz pályára alkalmas gumi - a szerk.) gumikat és a gyakorlatban tapasztalhatnák meg az ezek közti átmenetet"- érvelt a márciusban jó eséllyel esősnek számító teszthelyszín, a Marseille közelében fekvő Paul Ricard mellett a Pirelli motorsport-igazgatója.

A csapatok pénteken, a négynapos barcelonai teszt első napján egyébként az intermediate gumikat már pályára vitték, mivel az edzés első óráiban, ha nem is vizes, de némileg nyirkos volt a Circuit de Catalunya pálya aszfaltja. Az első benyomások alapján a pilóták többnyire elégedetten nyilatkoztak a Pirelli által a rendelkezésükre bocsátott köztes esőgumikról.

"Pénteken értékes tapasztalatokra tettünk szert azáltal, hogy kipróbálhattuk az új köztes esőgumikat, és őszintén szólva engem eléggé lenyűgözött, amit tapasztaltam. A pálya nem volt teljesen vizes, de elég nyirkos volt, aztán folyamatosan száradni kezdett. Mi elég gyors és kiegyensúlyozott tempót tudtunk futni az intermediate gumikon, amik egyáltalán nem akartak elkopni"- dicsérte a Pirelli köztes esős gumijajit Jaime Alguersuari, a Toro Rosso fiatal spanyol pilótája, aki az Autosport magazinnak nyilatkozott.

A Sauber japán versenyzője, Kobajasi Kamui viszont csak részben értett egyet kollégája szavaival, és a Bridgestone tavalyi és a Pirelli idei intermediate abroncsainak összevetésében a következő megállapításra jutott: "A Pirelli abroncsain sokkal rosszabb a tapadás, tartósságban viszont valóban verik a Bridgestone tavalyi hasonló gumijajit."

A Bahreini Nagydíj és az előtte egy héttel tartandó teszt sorsáról legkorábban várhatóan a jövő hét elején döntenek majd az F1 illetékes döntéshozói, akiket a csapatok mindenképpen támogatni fognak elhatározásukban.