Vágólapra másolva!
Noha a Ferrari mindkét pilótája dobogóra állhatott a múlt vasárnapi Kanadai Nagydíjon, Michael Schumacher szerint még nem oldódtak meg végérvényesen az istálló gondjai. Új motor debütálhat Indianapolisban.

Jól sikerült a Kanadai Nagydíj a Ferrari számára, Michael Schumacher elképesztően rossz rajt után csípte meg a második, Rubens Barrichello pedig a boxból indulva a harmadik helyet. Rég mosolyoghatott egyszerre két maranellói pilóta a pódiumon, Schumacher mégsem érzi úgy, hogy visszatérőben a tavalyi dominencia.

"Ezt még annak ellenére sem mondhatom, hogy idén már többször megvolt az a tempó, amellyel versenyeket lehetne nyerni" - mondta Schumacher. "Hiányzik az az állandóság, aminek egy versenyhétvégét jellemeznie kellene, igazából most is az ellenfeleknek köszönhetjük a sikert. Mindkét Renault, és a második számú McLaren is kiesett, ugyanakkor igaz, hogy a szombati nap nagyon jól sikerült."

Schumacher szerint a montreali eredmény nem jelenti azt, hogy az indianapolisi célkitűzést feljebb kellene módosítani. "Realisztikusnak kell maradnunk, még nem történt meg az áttörés, amire várunk. Kanadában szerencsénk volt, normál esetben nem bízhattam volna dobogós helyezésben ilyen pocsék rajtot követően, egy szavam sem lehetett volna, ha csak ötödikként érek célba. Visszafogottnak kell lennünk, amíg nem leszünk egy verseny minden egyes fázisában igazán versenyképesek, nem jelenthetjük ki, hogy élcsapat vagyunk."

A hétszeres világbajnok persze látja a pozitív jeleket is, az optimizmus sosem veszik ki belőle. "Tettünk egy újabb lépést a siker felé vezető úton, biztos vagyok benne, hogy hamarosan eljön a mi időnk. Akkor majd módosíthatjuk célkitűzéseinket, hiszen a csapaton belül soha senki nem adja fel idő előtt a harcot. Amíg nyerhetünk, küzdeni fogunk."

A következő, indianapolisi viadallal kapcsolatban Schumacher nem akart tippelni, pedig könnyen elképzelhető, hogy a Ferrari új fejlesztésű V10-esével próbálkozhat meg végre győzni. Az olaszok még nem döntötték el, hogy valóban bevetik-e az új erőforrást, Ross Brawn technikai igazgató szerint még mérlegelni kell az esetleges kockázatokat. Amennyiben nemleges határozat születik, az új motor a Brit Nagydíjon mutatkozhat be. "Nagyobb teljesítményre van szükségünk" - árulta el Brawn, sejtetni engedve, hogy az aggregát erősebb lesz, mint a mostani.